איראן מכרה לאחרונה כמויות אדירות של תחמושת ונשק לאוקראינה דרך טורקיה

במהלך החודשים האחרונים מכרה איראן טונות של תחמושת ונשק לאוקראינה דרך טורקיה.

הרוסים לא הופתעו מאופיים הבוגדני של האיראני. אומנם לאחרונה ישנם דיווחים רבים על התקרבות גדולה בקשרים הביטחוניים בין 2 המדינות , אך ברור שאין כאן "קרבה אמיתית" אלא שיתוף אינטרסים.

רוסיה זקוקה לנשק זול ורב כדי לייצב את מצבה הקשה בזירת הלחימה באוקראינה ואיראן זקוקה לשדרוג עמוק של מערכות הנשק האווירי וההגנה האווירית שלה ולרוסיה יש מה להציע.

מכירת נשק איראני לאוקראינה, דרך טורקיה, נועד לאושש מעט את הכלכלה המקומית באיראן, אפילו אם זה יפגע ביחסים שלהם עם רוסיה. האיראנים מעריכים כי לאור מצבה של רוסיה ,היא תבליג על "בוגדנותה". אין לה הרבה ברירה. גם מעורבות טורקיה במכירת נשק לאוייבי רוסיה לא הפתיעה איש. האינטרסים מנצחים.

במהלך החודשים האחרונים מכרה איראן טונות של תחמושת ונשק לאוקראינה דרך טורקיה. אחד מהם הוא ה-Fadak-2, שהוא טיל S-8 איראני לא מונחה. כעת תעופה של צבא אוקראינה משתמשת בטילים אלה נגד הרוסים.

דיווחים מערביים טענו כי איראן מכרה לאחרונה כמויות אדירות של תחמושת ונשק לאוקראינה דרך טורקיה.

נשק אחד כזה הוא טיל S-8 בלתי מונחה מתוצרת איראן בשם Fadak-2, המשמש כעת את התעופה של צבא אוקראינה כדי להילחם בכוחות הרוסיים.

בתמונה הבאה, ניתן לראות כיצד הטילים הללו נטענים בתרמילים B8-V20A של מסוק Mi-17V-5 של חיל האוויר האוקראיני, לשעבר של חיל האוויר האפגני.

פאדק-2

ה-Fadak-2 נבנה ברישיון של ה-S-8OF הרוסי. כפי שניתן לראות, הטילים הללו יוצרו עבור אוקראינה על ידי ארגון התעשיות הביטחוניות האיראני בשנת 2022.

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות