איראן מזהירה את ארה"ב: כל תקיפה נגד בסיסינו בסוריה תענה בזמן אמת

דובר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הזהיר בשבת את ארצות הברית מפני תקיפה של הבסיסים הצבאיים של איראן בסוריה והדגיש כי כל תקיפה תיענה מיד.

הצהרותיו של קיוואן חוסראווי נאמרו בעקבות פרסום דיווחים על הגידול במספר ההרוגים בהתקפות אמריקניות נגד מיליציות פרו-איראניות בסוריה. על פי הדיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, התקפות אלו הותירו 19 הרוגים, כולל 16 לוחמים סורים ולא סורים הנאמנים לממשלות דמשק ואיראן, וכן שלושה חיילי צבא סוריה.

שתי תקיפות אוויריות כבדות של ארה"ב בוצעו ביום שישי נגד מטרות בסוריה לאחר שתקיפת מל"ט, שיוחסה למיליציות הקשורות לאיראן, על בסיס קואליציוני במזרח סוריה הרגה ביום חמישי קבלן אמריקאי. במתקפת מל"ט זו נפצעו גם קבלן נוסף וחמישה חיילים אמריקאים.

 

עם זאת, בהצהרתו ביום שבת, דובר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן הכחיש בתוקף את הקשר של מתקפת המל"ט הזו עם איראן וכינה אותה "שקרית" שמנסה "ליצור משברים מלאכותיים".

קיוואן חוסראווי אמר: "אמריקה מנסה להאשים את איראן בכיבוש בלתי חוקי של סוריה , מה שאינו נכון".

גורם ממשלתי איראני זה ציין אז: "כל עילה לתקיפת הבסיסים שהוקמו בעקבות בקשת ממשלת סוריה להתמודד עם טרור ופעילי דאעש על אדמת המדינה הזו, תיענה מיד בתגובה הדדית".

איראן, שתמכה בממשלת בשאר אל-אסד במלחמת האזרחים בסוריה יחד עם רוסיה, אומרת כי שלחה את כוחותיה לסוריה לבקשת ממשלתה, ולכן בסיסי הצבא האירניים שם חוקיים.

פקידים אמריקאים תיארו את הלחימה האחרונה בסוריה כ"מסוכנת" ובכל זאת התעקשו שהם מגינים בכוח על הכוחות האמריקאים בסוריה.

תמונה

קרדיט: רדיו פרדה   קרדיט לתמונה: א-שרקיה