משרד ההגנה האוסטרלי מסיר ממטהו את כל מצלמות המעקב הסיניות מחשש לריגול

ממשלת אוסטרליה הודיעה ביום חמישי כי משרד ההגנה של המדינה יסיר ממטהו מצלמות מעקב מתוצרת חברות הקשורות למפלגה הקומוניסטית הסינית, לאחר שצעדים דומים ננקטו על ידי ארצות הברית ובריטניה.

שר ההגנה האוסטרלי, ריצ'רד מרלס, אמר שמשרד ההגנה האוסטרלי יסיר את המצלמות מתוצרת סין ממשרדיו בשל חששות מריגול.

החששות הללו הועלו על ידי הסנאטור ג'יימס פטרסון מהמפלגה הליברלית מהאופוזיציה, שאמר ביום רביעי כי הוא ערך "ביקורת" למכשירי האבטחה מתוצרת סין המשמשים במשרדי הממשלה האוסטרלית, לפי CNN .

סוכנות הידיעות Associated Press ציטטה עיתון אוסטרלי שאמר כי לפחות 913 מצלמות, מכשירי אינטרקום, מערכות כניסה אלקטרוניות ומקליטי וידאו פותחו ויוצרו על ידי החברות הסיניות Hikvision ו-Dahua והותקנו במשרדי ממשלה ובסוכנויות ממשלתיות באוסטרליה, כולל משרדי ביטחון, חוץ ומסחר.

ראוי לציין כי Hikvision ו-Dahua נמצאים בבעלות חלקית של ממשלת המפלגה הקומוניסטית הסינית, לפי הסוכנות.

كاميرات مراقبة Security Cameras - المصرية الصينية Egyptian Chinese

 

בנובמבר הכריזה ממשלת ארה"ב על איסור שימוש בציוד תקשורת ומעקב וידאו מכמה מותגים סיניים, כולל Hikvision ו-Dahua, במאמץ להגן על רשת התקשורת במדינה. כמו כן, מצלמות אבטחה מתוצרת Hikvision נאסרו בבנייני ממשלת בריטניה בנובמבר.

מרליס אמר לתאגיד השידור האוסטרלי שהמחלקה שלו בוחנת את כל טכניקות המעקב במטה שלה. הוא הוסיף, "יש כאן בעיה ואנחנו נטפל בה". בביקורת נמצא כי מצלמות מתוצרת שתי החברות הסיניות וציוד אבטחה נמצאו כמעט בכל משרד, למעט משרד החקלאות והקבינט, לפי סוכנות הידיעות AP.

CNN ציטט את מרליס שאמר: "אני לא חושב שאנחנו צריכים להגזים (בעניין), אבל זו נקודה חשובה שהובאה לידיעתנו ואנחנו נתקן אותה".

כשנשאל על החששות של ממשלת אוסטרליה לגבי מצלמות מתוצרת סין, דובר משרד החוץ בבייג'ין אמר כי המדינה מתנגדת ל"אפליה וחרם על חברות סיניות", דיווח CNN.

نظم مراقبة صينية مثيرة للجدل... لمدن «ذكية آمنة» | الشرق الأوسط

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות