ארה"ב תשלח לאוקראינה טילים ארוכי טווח

סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה ביום שלישי גורמים אמריקאים שאמרו כי ארה"ב מכינה חבילת סיוע צבאית בסך 2.2 מיליארד דולר לאוקראינה, שצפויה לכלול לראשונה טילים ארוכי טווח, תחמושת וכלי נשק אחרים.

 

שני הבכירים הוסיפו כי חבילת הסיוע צפויה להתפרסם כבר השבוע, וצפויה לכלול גם ציוד תמיכה למערכות ההגנה האווירית של פטריוט, תחמושת מונחית מדויקת וטילי נ"ט Javelin.

אחד הבכירים אמר שחלק מהחבילה, שצפויה לעמוד על 1.725 מיליארד דולר, יגיע מקרן הידועה בשם יוזמת הסיוע לביטחון אוקראינה (USAI), המאפשרת לממשל של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להשיג נשק מחברות ביטחוניות במקום ממאגרי צבא ארה"ב.

הכסף של USAI יוקדש לרכישת אמצעי לחימה חדשים, כולל טילי GLSDB של בואינג, בעלי טווח של 94 מייל (150 ק"מ). ארצות הברית סירבה לבקשותיה של אוקראינה לטילי ATACMS עם טווח של 185 מייל (297 ק"מ).

טילי GLSDB ארוכי הטווח יכולים לאפשר לאוקראינה לפגוע במטרות שהיו עד כה מחוץ להישג ידה, ולעזור לה להמשיך בלחץ בהתקפות הנגד שלה, על ידי תקיפה נוספת של הכוחות הרוסיים.

 

טיל ה-GLSDB, המיוצר במשותף על ידי בואינג ו-SABB, משלב את פצצת ה-GBU-39 בקוטר קטן (SDB) ומנוע רקטי M26, שניהם נמצאים בכמות מספקת במלאי בארה"ב.

טילי GLSDB מונחים GPS, יכולים להתגבר על חסימות אלקטרוניות, וניתן להשתמש בהם בכל תנאי מזג האוויר ונגד כלי רכב משוריינים.

הכסף של USAI ישמש גם לרכישת רכיבים נוספים להגנה אווירית של HAWK, מערכות נגד מל"טים, ארטילריה, מכ"מים למעקב אווירי, ציוד תקשורת, מל"טים של PUMA וחלקי חילוף למערכות מרכזיות כמו הפטריוט ובראדלי, כך אמר אחד הבכירים.

הבכיר הוסיף כי יש גם כמות גדולה של ציוד רפואי, המספיק לצייד שלושה בתי חולים שדה, שנתרמו על ידי בעל ברית אחר.

صحيفة القبس | #أميركا سترسل صواريخ طويلة المدى لأوكرانيا.. للمرة الأولى.  رويترز: واشنطن تعد حزمة مساعدات عسكرية بقيمة 2.2 مليار دولار ل #كييف

קרדיט: חדשות לבנט _ רויטרס    קרדיט לתמונה: אלקבס