גרוסי: לאיראן יש מספיק אורניום לבנות "כמה" פצצות גרעיניות

פקיד הגרעין הבכיר של האו"ם, רפאל גרוסי, הזהיר את איראן מבניית נשק גרעיני, וקבע כי לאיראן יש מספיק אורניום מועשר מאוד כדי לייצר "כמה" פצצות גרעין, כך דיווחה רשת פוקס ניוז האמריקאית.

המאמצים הדיפלומטיים לבלום את תכנית הגרעין שלה שוב נראים בלתי יעילים, שכן טהראן מחמשת את רוסיה במלחמתה באוקראינה ומזדעזעת מחודשים של מהומות בתוך ארצה.

לאחר שהזהיר ביום שלישי כי "עלינו להיות זהירים מאוד" בתיאור התוכנית של איראן, רפאל מריאונו גרוסי מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הודה בבוטות עד כמה גדל מאגר האורניום המועשר ביותר של טהראן, ואמר: "דבר אחד נכון , הם צברו מספיק חומר גרעיני כדי לייצר כמה כלי נשק גרעיניים, לא אחד בשלב זה".

גרוסי הדגיש ביום רביעי בפני ועדת משנה של הפרלמנט האירופי בבריסל כי איראן טרם בנתה נשק גרעיני, וכי על המערב להכפיל את המאמצים למנוע זאת ממנה. גם בשיא המתיחות הקודמת בין המערב לאיראן, לפני הסכם הגרעין של 2015, איראן לא העשירה מעולם אורניום לרמה גבוהה כפי שהיא כבר עשתה כעת.

 

במשך חודשים, מומחים לאי-הפצה טענו שלאיראן יש מספיק אורניום המועשר ל-60% כדי לבנות לפחות פצצת גרעין אחד, למרות שטהרן התעקשה זה מכבר שהתוכנית שלה היא למטרות שלום בלבד.

ניתן להעשיר אורניום ליותר מ-90% כך שניתן יהיה להשתמש בו למטרות צבאיות, וגרוסי ציין כי לאיראן יש 70 ק"ג של אורניום המועשר לרמה של -60%  ו-1000 ק"ג שהועשר לרמה של עד 20%.

قناة الحدث | رافائيل غروسي أكبر مسؤول نووي في #الأمم_المتحدة: #إيران لديها  ما يكفي من اليورانيوم عالي التخصيب لصنع "عدة" أسلحة نووية". إيران لم تصنع  أي سلاح نووي بعد وعلينا مضاعفة الجهود

קרדיט: לבנט-סוכנויות   קרדיט לתמונות: אלערביה ואלוטן