ר"מ עיראק: כבר לא זקוקים לכוחות לוחמים זרים, אלא לכוחות מייעצים

ראש ממשלת עיראק: אנחנו צריכים תמיד לבחון את היחסים עם הקואליציה הבינלאומית לאור פיתוח יכולות הלחימה של כוחותינו

ראש ממשלת עיראק, מוחמד שייע אל-סודאני, אמר היום, רביעי, כי ארצו צריכה לבחון כל העת את יחסיה עם הקואליציה הבינלאומית לאור התפתחות יכולות הלחימה של הכוחות המזוינים שלה.

"להתאמן ולהצטייד"

"הרצון של ארצנו לגבש את שיתוף הפעולה הצבאי והביטחוני עם הצד הצרפתי עולה בקנה אחד עם המטרה שלנו להעלות את יכולות הלחימה של כוחות הביטחון שלנו, ואנחנו הישגנו כעת את המטרה, שגורמת לעיראק כבר לא להזדקק לכוחות קרביים זרים", הוא אמר, והוסיף, במאמר לעיתון הצרפתי Le Monde שפרסמה סוכנות הידיעות העיראקית, לפני ביקורו של אל-סודאני בפריז, "אך (אנו עדיין צריכים) כוחות מייעצים כדי לענות על צורכי כוחותינו מבחינת אימונים וציוד".

אל-סודאני הוסיף כי ממשלת עיראק היום משוכנעת יותר בחזונה לפתח את היחסים האזוריים והבינלאומיים של המדינה על בסיס "שיתוף פעולה ואיזון, התרחקות ממדיניות הצירים, ואימוץ מדיניות של שותפות עם מדינות רבות בעולם, במיוחד צרפת".

 

"הגן על נוכחות הכוחות האמריקאים"

הוול סטריט ג'ורנל פרסם בראיון ב-15 בינואר כי ראש ממשלת עיראק מוחמד שיע אל סודאני הגן על נוכחות כוחות ארה"ב בארצו ולא קבע לוח זמנים לנסיגתם.

הוא הוסיף כי הצורך בכוחות זרים עדיין קיים וכי מיגור דאעש דורש יותר זמן, בהתייחס לצוותים של כוחות ארה"ב ונאט"ו המאמנים ומסייעים ליחידות עיראקיות בלחימה נגד אנשי הארגון.

 

"להביס את דאעש"

דובר הפנטגון דיוויד הרנדון אמר בהצהרה בנובמבר האחרון כי ארצות הברית מחויבת לשמור על כוחות אמריקאים במדינה כדי לתמוך בכוחות הביטחון העיראקים במאבקם המתמשך להביס את ארגון הטרור דאעש.

ראוי לציין כי עיראק הודיעה בסוף שנת 2021 על סיום משימות הלחימה של כוחות הקואליציה הבינלאומית ויציאתם הרשמית מהמדינה, ובכך סיימה את משימת הלחימה שלה, שנועדה למגר את דאעש, ומעבר למשימת ייעוץ שנועדו לסייע לכוחות העיראקים.

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונה: אלמיאדין