אוקראינה: מל"טים איראניים שבשימוש הרוסים מונעים במנועים קנדיים!

המנוע של המל"ט האיראני Mohajer-6 מיוצר על ידי Rotax, חברה בת מקוויבק של Bombardier Recreational Products (BRP).

המנוע של המל"ט האיראני Mohajer-6 מיוצר על ידי Rotax, חברה בת מקוויבק של Bombardier Recreational Products (BRP).

כוחות אוקראינים תפסו מל"ט איראני מדגם Mohajer-6  שרוסיה שיגרה מעל הים השחור ב-22 באוקטובר 2022. כאשר הוא נבדק, נמצא כי המנוע , שהתקבל מאחת החברות שלה באוסטריה ,הוא Rotax 912iS, לפי דיווחים.

מכיוון שקנדה חברה בנאט"ו המספקת גם נשק ופריטי לוגיסטיקה לאוקראינה, ממשלת קנדה, בסיוע המודיעין האמריקאי והבריטי, עורכת חקירה כיצד השיגה איראן את מנוע ה-Rotax.

 

 

BRP אמרה לאתר החדשות "נשיונל פוסט" בנובמבר כי הפסיקה למכור מנועי מטוסים לאיראן בשנת 2019. החברה אמרה כי היא "מודאגת מאוד" מהדיווחים שחלק מהמנועים מתוצרתה היו בשימוש במל"טים הצבאיים של איראן, ויש חשד כי מדובר במנועים גנובים. 

Rotax מכרה רכיבים המיועדים למטוסים אזרחיים קלים לחברת Mahtabal שבסיסה בטהרן לצורך תחזוקה ותיקון מנועים. החברה האיראנית עדיין מגדירה את עצמה כנציגה האירנית הרשמית של מנועי התעופה Rotax.

תוצאות חקירה פנימית של BRP הצביעו על כך שמנועי Rotax וחלקי חילוף לשהם לא נמכרו לאיראן או לרוסיה על ידי המפיצים הרשמיים שלהם. שותפי הסחר של Rotax מצייתים במלואם לכל החוקים והתקנות שבתוקף וכי עלו טענות שהאספקה ​​הגיעה מהשוק השחור.

מלבד ה-Mohajer 6, כלי טייס לא מאוייש איראני נוסף החשוד בשימוש במנוע אוסטרי הוא ה-Shahed 129, העושה שימוש במנוע Rotax 914.

אוקראינה טוענת כי תפסה מטוס "מוהאג'ר-6" מתוצרת איראן ואומרת כי תשתמש בו נגד רוסיה

קרדיט: דפנס ערביכ 

 

כזכור, רשת CNN פרסמה לאחרונה כי מבדיקת שרידי מל"טים איראנים שהופלו על אדמת אוקראינה התברר כי היו מותקנים בהם רכיבים מלפחות 13 חברות אמריקאיות שכבר הודיעו שהם מעולם לא מכרו לאיראן רכיבים למל"טים.