כוננות גבוהה בשורות המיליציות האיראניות במזרח סוריה עקב ביקורי בכירים

מזה כמה ימים שוררת כוננות גבוהה בשורות המיליציות האיראניות במזרח סוריה .

אמצעי תקשורת סורים מקומיים במזרח המדינה דיווחו כי בתחילת השבוע הוכרזה כוננות גבוהה בשורות מיליציות משמרות המהפכה האיראניות ומיליצית חיזבאללה הפרוסים במספר אזורים במחוז דיר א-זור הסמוך לגבול עם עיראק. 

הכתבים המסקרים את אירועי האזור טוענים כי הסיבה לכוננות הגבוהה היא שמפקד צבאי איראני (בכיר) משורות משמרות המהפכה האיראנים סייר בעיר דיר א-זור ובאזוריה הכפריים, קיים פגישה במרכז התרבות האיראני וחנך מרכז תרבות איראני בעיירה חטלה – حطلة , באזור הצפוני מזרחי של מחוז דיר א-זור.

הכתבים ציינו במיוחד את העובדה כי בתקופה האחרונה היו סיורים נרחבים של מפקדים בכירים משורות משמרות המהפכה האיראניים במתחמים צבאיים, מפקדות ואתרי כוחות במחוז דיר א-זור.

יש לציין כי בעקבות נסיגת כוחות רוסיים  רבים מסוריה בכלל וממזרח סוריה בפרט , בעקבות המלחמה באוקראינה, עושה איראן מאמצים נרחבים לבסס את נוכחותה הצבאית במזרח סוריה ולאורך הגבול עם עיראק. 

איראן פועלת להציב באזור טילים בליסטיים לטווח בינוני (עד 700 ק"מ) ולבסס מערך כטב"מים תוקפים שישרתו את מטרותיה האסטרטגיות בכל האזור.

כמו כן יש לציין כי על פי מקורות זרים הן ישראל והן כוחות הקואליציה תקפו מיליציות אלו ,במזרח סוריה, מאות פעמים ואף התנקשו בחיי בכירים איראנים שפעלו שם , בניסיון לסכל ניסונות איראניים להתבסס באזור.

קרדיט: נהר מדיה