סוכל ניסיון חות'י נוסף לפגוע בשייט הבין לאומי בים סוף. משמעויות

*- סוכל באיבו ניסיון חות'י-איראני לפגע בשייט הבין לאומי בים האדום.     *- המיליציה החות'ית בתימן החלה לחפור מחדש מנהרות לחופי הים האדום.

כוחות הקואליציה הערבית בהובלת סעודיה הפועלים נגד המיליציה החות'ית  בחוף המערבי של תימן הודיעו, ביום שני, כי הצליחו במהלך השעות האחרונות לסכל תנועות (עויינות) אינטנסיביות של המיליציה החות'ית שנועדו לפגוע בשייט הבין לאומי בים האדום, שבמערב המדינה.

לפי דובר הקואליציה הערבית , המיליציה החות'ית חידשה את ניסיונותיה לבנות תעלות ומנהרות בין החוות באזור אלפאזה ואל-ג'בליה הממוקמות ברצועת החוף של מחוז אל-תחיטה, מדרום לעיר הנמל הגדולה בצפון מערב המדינה – אל- חודידה.

הוא הסביר כי יחידות התצפית האוויריות עקבו אחר תנועות התפרסות המיליציה החות'ית, וטיפלו בה במהירות.

הוא גם אישר פגיעות ישירות ביעדים שהיו תחת מעקב  כלומר  כוחות הצי, המזוהים עם המיליציה החות'ית הטרוריסטית, ואילץ את גורמיה לסגת לאחר שספגו אבדות בנפש ובציוד.

זהו הניסיון השני של המיליציה החות'ית באותו אזור לפגוע בשייט הבינלאומי בים האדום תוך פחות מחודשיים. (קרדיט: אלערביה)

הערה ברקע הידיעה: אם ננסה לתרגם את ההודעה "הסתומה משהו" של דובר כוחות הקואליציה הימית הערבית בהובלת סעודיה אזיי תמונת המצב, המצטיירת מהאירוע מהיום, הינו כך: גורמי מודיעין המנטרים ,באופן שוטף , באמצעים שונים, את חופי הים האדום של תימן, הבחינו בפעילות ימית חריגה של הכוחות הימיים של החות'ים , כולל יציאה לים של כלים שביכולתם לפגוע בכלי שייט אזרחיים המשייטים בים האדום אל ומ.. מצרי באב אלמנדב , והזעיקו את חיל האוויר הסעודי שהשמיד את הכלים שהתקדמו ללב ים כדי לפגוש אניות סחר, מה שגרם לשאר הכוח לסגת בחזרה לחופי תימן.

כמו כן בניית המנהרות ,שהתצפיות האוויריות של הקואליציה הבחינו בפעילות חריגה באתרי החפירה , נועדה , ככל הנראה, להצבת סוללות טילי חוף-ים שיאפשרו לחותים לפגוע ביתר מהירות, וכמעט ללא אפשרות יירוט , בכל כלי שייט שיבחרו לפי הוראה איראנית . 

פעולת הסיכול האחרונה מצביעה בבירור כי האיראנים העלו מהלך בכל הנוגע לניסיונם לפגוע בשייט הבין לאומי בים האדום כמנוף לחץ על ארה"ב ומדינות אירופה להגיע לנוסח מוסכם של הסכם הגרעין החדש שיאפשר להסיר את הסנקציות הכלכליות מעל איראן שכלכלתה הולכת וקורסת מידי יום . 

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות