המצפה הסורי: ישראל תקפה אתרים איראניים ומחסן נשק בשדה התעופה של דמשק

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח , ביום שני, כי התקיפה האווירית על נמל התעופה הבינלאומי של דמשק "כוונה לאתרים של חיזבאללה הלבנוני וקבוצות פרו-איראניות בתוך ומסביב לנמל התעופה, וביניהם יש מחסן נשק ואתר של כוח קודס ממשמרות המהפכה האיראנים.

תמונה

לפחות 4 בני אדם, בהם שניים מאנשי צבא סוריה, נהרגו כתוצאה מ"הפצצה ישראלית" שנערכה ביום שני עם עלות השחר על נמל התעופה הבינלאומי של דמשק, והוציאה אותו משירות בפעם השנייה מאז הקיץ שעבר. לפי מקור אמריקאי טיסות רבות בוטלו ויחודשו רק ב-17 לינואר.

למעשה המסלול המשרת מטוסי נוסעים חזר כעבור כמה שעות לשרות בעוד שהמסלול המשרת מטוסי תובלה יהיה מושבת לתקופה יותר ארוכה.

 

ההרוגים הסורים הם קצינים בדרגות רס"ן וסגן. ( الرائد "وسيم يوسف" والملازم "حسن فتاح")

תמונה

זהותם או הלאום של שני ההרוגים האחרים לא ידוע.

זו הפעם השנייה ששדה התעופה הראשי של המדינה, דמשק, יוצא משירות מאז יוני 2022, כאשר "הפצצה ישראלית" גרמה להשעיית כל הטיסות למשך כשבועיים לאחר פגיעה באחד ממסלולי ההמראה, כך לפי המצפה הסורי לזכויות אדם. 

לא נמסרה תגובה רשמית מישראל, שבמהלך השנים האחרונות ערכה מאות תקיפות אוויריות בסוריה, שכוונו לאתרי צבא סוריה ומטרות איראניות וחיזבאללה, לפי AFP.

טהראן מאשרת את נוכחותם של גורמים מקרב כוחותיה המזוינים בסוריה במשימות ייעוץ. מאז 2013, חיזבאללה הלבנוני, בגיבוי טהראן, נלחם בגלוי בסוריה בתמיכה בכוחות המשטר.

ישראל מבצעת כל העת תקיפות נגד אתרים של שני הצדדים ובין היתר תוקפת מחסני נשק ותחמושת בסביבת דמשק ובתוך נמלי תעופה אזרחיים וצבאיים באזורים אחרים, אך לעתים רחוקות היא נוטלת גם אחריות – כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית.

 

ישראל תמיד חוזרת על כך שהיא תמשיך להתעמת עם מה שהיא מתארת ​​כניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

שני בני אדם שנהרגו, המצפה הסורי לא הצליח לקבוע את זהותו או הלאום של מי מהם, כתוצאה מ"הפצצה ישראלית" שכוונה, ב-10 בדצמבר, על מחסן נשק של חיזבאללה הממוקם בין נמל התעופה הבינלאומי של דמשק לעיר באזור סיידה זינב בדרום הבירה.

ב-19 בנובמבר, תקיפות ישראליות על אתרים במרכז ומערב סוריה הרגו ארבעה חיילים סורים, לפי כלי תקשורת רשמיים.

שני חיילים נהרגו ושלושה נוספים נפצעו בהפצצה ישראלית ב-13 בנובמבר שכוונה נגד נמל התעופה הצבאי שאעיראת במרכז המדינה.

 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מנה 32 "מטרות ישראליות" בשטח סוריה שהותקפו במהלך שנת 2022, בין אם באמצעות טילים או תקיפות אוויריות, שהביאו לפציעה והרס של כ-91 מטרות, כולל מבנים, מחסני נשק ותחמושת, מפקדות, מרכזים ומפקדות של מיליציות.

בתקיפות אלו נהרגו 89 חיילים, בנוסף לפציעת 121 אחרים, בדרגות שונות. ההרוגים הם:
– שני קצינים איראנים מכוח קודס.
– 11 מהמיליציות הסוריות המזוהות עם איראן.
– 29 מהמיליציות המזוהות עם איראן הן בני לאום סורי.
– 36 קציני ואנשי הגנה אווירית של המשטר.
– 11 עובדים עם חיזבאללה הלבנוני, סורים ולא סורים,
בנוסף להריגת ראש קבוצת העובדים במחלקת הובלה הקרקעית בנמל התעופה של דמשק, ופציעת 23 אזרחים, בהם ילד ולפחות 3 נשים .
בעוד שהמטרות חולקו באופן הבא: 18 התמקדו בדמשק ובאזוריה הכפריים, 5 כוונו לקוניטרה, 4 כוונו לחמה, 2 כוונו לטרטוס, 2 כוונו לחלב, 2 כוונו לחומס, 1 ללטקיה, ו-1 לדיר-אזור.

مدير المرصد السوري:: الغارات الإسرائيلية استهدفت ودمرت مستودعاً لحزب الله والإيرانيين في حرم مطار دمشق الدولي واستهداف مستودعات في ريف دمشق الجنوبي الغربي، وجرى تدميرها، وصواريخ الدفاعات الجوية أسقطت بعض الصواريخ التي

קרדיט: רשתות חברתיות ואלג'זירה