חיזבאללה הקים חדר מבצעים בדרום סוריה לניהול הברחות סמים לירדן

מקורות סוריים חשפו כי חיזבאללה ומיליציות מקומיות הנתמכות על ידי איראן הקימו חדר מבצעים באזור הכפרי של מחוז דרעא, לא לפעולות לחימה, אלא להברחת סמים מעבר לגבול לירדן.

אתר האופוזיציה הסורית "תג'מע אחראר חורן" – "تجمع أحرار حوران" ציטטה מקורות פרטיים עלומי שם שאמרו כי חדר מבצעים בראשות שלושה אנשי חיזבאללה הלבנוני נמצא במתקן הטיפול הסמוך לעיירה ח'רב א-שחם ממערב לדרעא, דרכו הם מנהלים את ההברחות.

המקורות ציינו כי מפקדים של חיזבאללה נמצאים באזור מזה כחודש ועבודתם מתמקדת בפיתוח תוכניות הברחה וקביעת כמויות ודרכי הברחה.

האתר הוסיף כי לרוב מתקיים התיאום עם קבוצות מקומיות, כולל קבוצת המפקד במודיעין הצבאי הסורי, מוסטפא קאסם אל-מסאלמה (אלקאסם), המאבטח משלוחים מהאזור הסורי לגבול ירדן.

באירגון אחראר חוראן הסבירו כי מוסטפא אל-מסאלמה, בנוסף לעבודתו באבטחת משלוחי סמים והברחתם, החל לאחרונה לעבוד בייצור קפטגון, לאחר הגעתו של מכבש "חצי אוטומטי" לאחת המפקדות שבפיקודו ליד בית המכס הישן בדרעא.

חיזבאללה והמיליציות האיראניות הגבירו במהלך התקופה האחרונה את פעולות הברחת הסמים לירדן תוך ניצול תנאי מזג האוויר והתנאים הפנימיים בירדן, שכן מיליציות אלו מגבירות את פעולות ההברחה בעונת החורף.

מבצע הברחת קפטגון הגדול ביותר לירדן

הדיבורים על חדר מבצעים מגיעים יום אחד לאחר שירדן הודיעה כי סיכלה את מבצע ההברחה הגדול ביותר של כדורי קפטגון.

על פי הודעת מחלקת המכס הירדני, שירותי המכס והביטחון סיכלו ניסיון להבריח 6 מיליון כדורי קפטגון הנרקוטי, שווה ערך לטון חומר.

דובר מחלקת המכס הירדני מסר כי הוא נמצא מוסתר בתוך רסק תמרים, שהיא אחת התפיסות הגדולות והמקצועיות ביותר של כדורי קפטגון שסוחרי סמים ניסו להכניס לארץ.

חוק נגד ייצור קפטגון על ידי אסד

לפני יומיים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם על הצעת חוק למאבק בייצור ובסחר בקפטגון של מיליציות אסד בסוריה, לאחר שזו אושרה על ידי הקונגרס האמריקני.

משרד ההגנה האמריקני אמר כי ביידן חתם על חוק הרשאות ההגנה הלאומית לשנת הכספים 2023 לאחר שאושר על ידי הקונגרס לפי שווי של 816.7 מיליארד דולר, ונכנס לתוקפו כחוק , שכן הוא כולל מאבק בסחר בסמי הקפטגון, שמובל על ידי משטר אסד.

مقر جديد لحزب الله في درعا.. فرع آخر لإمبراطورية المخدرات في العالم! | SY24

קרדיט: אוריינט ניוז