הסנאט האמריקאי קורא לממשל להגיב בכוח על ההוצאות להורג באיראן

ועדת החוץ של הסנאט האמריקני שיבחה את ממשלו של הנשיא ג'ו ביידן על כך שהמשיכה לדווח על האחראים ל"אלימות חסרת הבחנה" נגד הפגנות באיראן.

הוועדה אמרה בחשבון הטוויטר שלה היום, יום ראשון, כי על הממשל "להגיב בכוח" לקצב הגובר של התביעות וההוצאות להורג על ידי המשטר האיראני.

ביום שבת הודיעה מערכת המשפט האיראנית כי בית המשפט העליון קיבל את ערעורם של שני מפגינים שנידונו למוות עקב טעויות בחקירות הקשורות לתיקיהם.

איראן הוציאה להורג שני מפגינים החודש, מוחסן שקארי, בן 23, לאחר שהואשם בחסימת כביש ראשי בספטמבר, ופצע איש מכוחות הבסיג' בסכין ובנוסף את מג'יד רזה רחנוורד, בן 23, שהואשם בדקירות למוות של שני אנשי כוחות בסיג' והוא נתלה בפומבי.

 

אמנסטי מגנה

אמנסטי מצידה אמרה כי הרשויות האיראניות מבקשות להטיל את עונש המוות על לפחות 21 בני אדם במה שהיא תיארה כ"משפטים מדומים שמטרתם להפחיד את המשתתפים בהתקוממות העממית שזעזעה את איראן".

מחאות עממיות פרצו לאחר מותה של הצעירה, מהסה אמיני (22), יוצאת החבל הכורדי באיראן, ב-16 בספטמבר בטהרן, לאחר שנעצרה על ידי "משטרת המוסר" בגין לבישה של "בגדים לא מוסריים".

מחאות אלו נחשבות לאתגר הקשה ביותר העומד בפני המשטר מאז מהפכת 1979, שהתמודד עם אלימות ודיכוי, שהובילו למותם ולפציעתם של מאות, ומסע מעצרים של אלפים, שבעקבותיו נגזרו גזרי דין מוות ומתוכם ביצעה טהראן שניים עד כה, מה שעורר גל של גינויים מערביים וארגוני זכויות אדם.

המפגין האיראני מוחמד קבדלו

קרדיט: אלערביה  קרדיט לתמונה: תסנים