גם להם נמאס מאיסלמיסטים: צרפת מתכננת גירוש מהיר של מהגרים בלתי חוקיים

ממשלתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריזה על תוכניות חדשות להתמודדות עם ההגירה הבלתי חוקית במגוון רחב של אמצעים, כולל זירוז הטיפול בבקשות מקלט, לפי העיתון הבריטי The Times .

שר הפנים הצרפתי ג'רלד דרמנין אמר שממשלתו שואפת להאיץ את הליך קבלת המקלט הארוך, ולאפשר למבקשים להשתקע במדינה גם אם בקשותיהם יידחו מאוחר יותר.

לדבריו, ברצונו לטפל בבקשות תוך תשעה חודשים כדי לצמצם את מספר מבקשי המקלט שבקשתם נדחית.

הצעת החוק, שהוכרזה השבוע, כוללת העלאת העונש המרבי למבריחים מ-10 ל-20 שנות מאסר, וקנס של עד 4,000 אירו (כ-4,258 דולר) לעסקים וחנויות המעסיקים מהגר בלתי חוקי.

בנוסף, מהגרים המבקשים אישורי שהייה יצטרכו לעבור מבחן בשפה הצרפתית ולקיים את "ערכי האומה", כמו חופש הביטוי, שוויון מגדרי, חופש הנטייה המינית וחילוניות, כך שמי שלא מכבד את אלה תושבותם תישלל, מה שאומר שהם יעמדו בפני סכנת גירוש.

האמצעים נועד "להתמודד עם השפעתם של איסלאמיסטים", שלדברי מקרון מערערים את הלכידות הלאומית באמצעות חוסר סובלנות להומוסקסואליות, זכויות נשים ונושאים אחרים.

בעוד הקמפיין שואף לפנות לימין, מקרון מבקש גם לחזר אחרי השמאל, עם תוכניות להעניק תושבות למהגרים בלתי חוקיים שמוצאים עבודה במגזרים הסובלים ממחסור בידים עובדות כמו מגזר המסעדנות.

הצעת החוק, שתוצג לפרלמנט בשנה הבאה, היא הניסיון האחרון של מקרון לטפל במשבר ההגירה, שאותו הוא מאשים במידה רבה בליקויים במערכת המקלט בארצו, ומציין כי צרפת קיבלה יותר מ-132,000 בקשות מקלט ב-2019 , לעומת כ-43,000 שבקשו ב-2008.

בדרך כלל, 72 אחוז מבקשות המקלט נדחות, אך רק מעט מהגרים בלתי חוקיים מגורשים. בשנת 2019 גורשו רק 12.2 אחוזים מתוך 122,852 המעפילים שקיבלו צווי הרחקה.

שר הפנים הצרפתי הסביר כי העיכוב בטיפול בבקשות להליכי מקלט מקשה על גירושיהם של מי שבקשתם נדחתה.

"המערכת שלנו איטית מאוד, ומכיוון שמבקשי מקלט מקבלים תשובה סופית לאחר כ-18 חודשים בממוצע, יהיה להם יותר זמן להשיג חיים חדשים בצרפת", אמר דרמנין לעיתון.

הוא המשיך, "בתקופת ההמתנה הם יכולים להביא ילדים לעולם, להקים עסק קטן ולמצוא עבודה. זה אומר שהם יכולים להגיש בקשה לתושבות".

בקשות מקלט ראשוניות מטופלות תוך שישה חודשים לערך, אך מועמדים יכולים להאריך את שהותם בערעור אם בקשתם נדחתה. 

טיוטת החוק שכתב משרד הפנים שמה לה למטרה לפשט את הליכי הערעור על דחיית בקשות מקלט, מה שיביא לקיצור התקופה בצורה משמעותית, וכן תסיים את הצורך להתייצב בפני בית המשפט באופן אישי, שכן ניתן יהיה לקיים מפגשים באמצעות הוידאו. 

דרמנין גם מבקש לשכנע את מדינות אפריקה לקחת בחזרה את אזרחיהן שנכנסים לצרפת באופן בלתי חוקי.

יש לציין כי מהגרים בלתי חוקיים יכולים להיעצר למשך 90 יום לכל היותר על פי החוק הצרפתי, ולכן עיכובים בטיפול בבקשותיהם הופכים לעתים קרובות את צווי ההרחקה לבלתי ניתנים לביצוע.

الحصول على عقد عمل في فرنسا 2022 للمغاربة - الهجرة

 

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: achamelnews.com