אתר מודיעיני חושף: איראן הסיגה חלק מהמיליציות בסוריה לטיפול במהומות

אתר החדשות "מודיעין אונליין" חשף כי המשטר האיראני פרש חלק מהמיליציות ששלח, לתמוך בממשלת מיליציית אסד בסוריה, באיראן על מנת לעזור לכוחות הביטחון התמודד עם ההסלמה של ההפגנות האזרחיות באזורים שונים במדינה.

בדיווח שפורסם ביום שישי, נאמר באתר כי מיליציית משמרות המהפכה מתמודדת עם קשיים באיראן, והעקבות כך המשטר החל לבחון את הפריסה מחדש של המיליציות השיעיות בסוריה, עיראק ואפילו בלבנון על מנת להתאים אותן לתנאים ההולכים ומדרדרים באזורים שחווים הפגנות סוערות במדינה.

 

האתר ציין כי מפקד מיליצית "כוח קודס" של משמרות המהפכה, איסמעיל קאאני, נאלץ לתגבר את המנגנון הצבאי שלו כדי להתמודד עם ההפגנות העממיות המתמשכות, על ידי החזרת חלק מאנשי המיליציות שלו הפרוסים בסוריה, מכיוון שחזיתות הלחימה שם אינן מצריכות יותר את המיליציות החמושות שלו.

הוא ציין כי יחידות שלמות ממיליציות "זינביאון" ו- "פטמיון", המורכבות מגורמים שיעים מפקיסטן ואפגניסטן, חזרו לאיראן והתפרסו במחוזות המתוחים ביותר של איראן, כלומר סיסטן ובלוצ'סטן.

האתר ציין עוד כי איראן הפעילה טיסות מדמשק לטהראן באמצעות החברות האיראניות "מהאן אייר" ו"איראן אייר" על מנת להעביר את אנשי המיליציה.

بعد القصف الإسرائيلي بدير الزور.. ميليشيات إيران تسحب جزءاً من قواتها ومصدر  يكشف وجهتها | وكالة ستيب الإخبارية

קרדיט: סטפ ניוז

 

דבר דומה קרה עם חברי מיליציית אלחשד אלשעבי העיראקית, שלוחמיה הועברו בדרך היבשה לאיראן, בעוד שאנשי מיליציית חיזבאללה הועברו מביירות לטהראן על ידי חברת המגזר הפרטי האיראנית "מיראז'".

לפי המידע של האתר, זינב סולימאני, בתו של מנהיג המיליציה  של כוח קודס קאסם סולימאני , שנהרג בינואר 2020, תרמה 2.5 מיליון דולר כדי לעודד לוחמי מיליציות של חיזבאללה לתגבר את אנשי משמרות המהפכה.

בנוסף, חוליה המורכבת מחברי המשטר האיראני התומכים במדיניות נוקשה עדיין פועלת לתיאום התגובה הצבאית להפגנות. 

בראש חוליה זו עומד חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, וכולל גם את שר הפנים אחמד וואחידי, שר המודיעין איסמעיל אל-חטיב, מפקד מיליציית הבסיג' ג'ולם רזא סולימאני, ומפקד הכוחות המיוחדים של המשטרה, חוסיין כרמי, וכן את ראש משטרת המוסר שנסגרה, מוחמד רוסטאמי חישמע גאצ'י.

עם זאת, למרות אחידות הדעים בצמרת ההיררכיה של המשטר האיראני, כמה אישים במשטר זה החלו לדבר בעד המפגינים, וביניהם אישים מהממסד הדתי, בהם הנשיא לשעבר מוחמד חתאמי, איש הדת הבולט, האייתוללה ג'וואד עלאווי בורוג'רדי, והאימאם הסוני מאולאווי עבד אלחמיד.

 

ספקנות לגבי סיבות הנסיגה

בניגוד למה שדווח בתקשורת המערבית על נסיגת המיליציות הללו, מקורות פרטיים חשפו בפני רשת אוריינט את הסיבות האמיתיות לנסיגתן, והדגישו כי מיליציות אלו ביצעו תנועות והעברות בכוונה לאחרונה לאחר התגברות התקיפות הישראליות על מטרות שלהם בשטח סוריה. 

מקורות פרטיים אמרו לאוריינט נט בדמשק ובאזורים הכפריים שלה כי בשבועות האחרונים שינו המיליציות האיראניות את מיקומן, העבירו כוח אדם ומחסני תחמושת ונשק למקומות חדשים וביצרו מחסנים מחשש שייפגעו בהם.

מקורות מזרחיים אישרו כי במקביל לתנועות אלו, תגברו המיליציות האיראניות את אזורי הפריסה שלהן מדרום לדמשק, במיוחד בסיידה זינב ובחלק מגבעות סחניה, לשם הועברו משלוחים גדולים של נשק, כולל טילים, מכשירי מעקב ועוד.

מאז תחילת המהפכה הסורית ב-2011, איראן פעלה לגיוס עשרות מיליציות, כולל לוחמים מקומיים וזרים, שילחמו לצד בעל בריתה אסד בסוריה, תוך השמעת סיסמאות של הגנה על המקדשים הקדושים. עם זאת, במציאות היא פנתה למדיניות זו לחזק את מעורבותה באזור הערבי כדי להשיג את האינטרסים שלה.

המיליציות של איראן איבדו מאות חברים ומפקדים משורותיהן במהלך השתתפותן במלחמה בסוריה בשנים האחרונות, כשהבולט שבהם היה מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, בשנת 2020.

תמונה אקספרסיבית

קרדיט: אוריינט ניוז