ניסיון הונאה במיליארדי דולרים בירדן

בית המשפט הירדני לענייני פלילים אישר פסק דין המרשיע חמישה בני אדם בעבירת מרמה, וגזר על כל אחד מהם שנת מאסר, הוצאות משפט וקנס של מאה דינר.
פסק הדין הגיע לאחר שהוכח כי הרמאים הונו את האנשים ,שהתלוננו עליהם מאוחר יותר, תוך טענות על קיומו של אתר ארכיאולוגי, "מערת מנזורה" – "مغارة منظورة" בנפת אלטפילה, הנמצא, כאילו, על קרקע בבעלות אחד הרמאים, וכי הם מכרו את האתר במחיר של 23 מיליארד דינר ירדני, כלומר יותר מ-32 מיליארד דולר, לאזרח זר בעל אזרחות איטלקית, בתיאום עם גוף ירדני רשמי.

לפי אתר "חברני" הירדני, הרמאים הצליחו להוציא סכומי כסף מהמתלוננים, לאחר שהונו אותם וצרפו אותם כשותפים לאותו פרויקט פיקטיבי, בתואנה שהם זקוקים למממנים בשל הסכום העצום של כסף שהושג ממכירת המערה הזאת.
הרמאים כינו את הפרויקט הפיקטיבי שלהם "השקעה באדמות סוימה ים המלח" –  "استثمار أراضي سويمة البحر الميت", והם השלו את המתלוננים שסכום זה נועד לצורכי פתיחת חשבון בנק עבורם.

בניסיונותיהם לשכנע את קורבנותיהם למסור את הכסף הם הוליכו אותם שולל תוך ביצוע שיחות טלפון זה לזה מול המתלוננים, ובפרטיות, תוך התחזות לפקידי מדינה, ולצורך כך הם פיברקו ספרים שהונפקו על ידי גורם ששמו לא צוין באתר, הכולל הנחיות מהבנק המרכזי להוציא את הסכומים שנקבעו למתלוננים ולאנשים נוספים, בטרם התברר כי המתלוננים נפלו קורבן להונאה וכי העניין אינו אמת.

المغر المنظوره 🌴بسسم الله الرحمن... - كنوز ودفائن العالم | Facebook

קרדיט: אתר אלדוראר