מסמך סודי: חמינאי מעריך שההפגנות יימשכו, הבסיג' חלש והממשלה לא יעילה

אתר האופוזיציה האיראני – איראן אינטרנשיונל השיג מסמך סודי שהוכן על ידי סוכנות הידיעות פארס עבור המפקד העליון של משמרות המהפכה האיראניים, האלוף חוסיין סלמי, בו צוטט המנהיג העליון עלי חמינאי שאמר: "ההפגנות לא יסתיימו בקרוב".

מסמך סודי זה נחשף כתוצאה מחדירת קבוצת ההאקרים "Black Reward" למחשבי סוכנות הידיעות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, והגיע לידי האתר איראן אינטרנשיונל.

חמינאי: המשטר פיגר במלחמה התקשורתית

במסמך הסודי בן 123 עמודים, שהוכן בעותק אחד ולעיני סלאמי בלבד, אישר המנהיג האיראני העליון – חמינאי כי המשטר פיגר במלחמה התקשורתית.

חמינאי ומחברי המסמך הביעו גם את דאגתם מכך שהעם האיראני אינו מאמין שאויב הר מעורב בהפגנות, והודגש כי יש לעשות משהו כדי לגרום לאזרחים להאמין שהמחאות הן פרי יצירתם של גורמים זרים.

במסמך הסודי שהוגש לחוסיין סלמי האשים חמינאי את ראש הממשלה ואת מזכיר המועצה לביטחון לאומי ברשלנות בטבח בזאהדאן בו נהרגו יותר מ-90 בני אדם על ידי כוחות הביטחון. עלי חמינאי אישר כי המשטרה ירתה במקלעים לעבר המפגינים. 

חדד עאדל: הבסיג' נחלש ואינו יכול לבצע את המשימה

במסמך נכללו גם ציטוטים מפי חמינאי , המעידים על דאגתו מחוסר היעילות של משטר הדיכוי. גולאם עלי חדד עאדל, חמיו של מוג'טאבה חמינאי, אמר לחמינאי שרק כוחות גדולים יכולים לסיים את ההפגנות, ולדעתו, הבסיג' נחלש ולא מסוגל לעשות זאת.

על פי המסמך של סוכנות "פארס", חמינאי התלונן בפני חדד עאדל בפגישתו ,על כך שפונדמנטליסטים וחברים רבים במועצות השלטון ונציגי הממשלה שותקים על ההפגנות, וכי לא פרסמו אפילו ציוץ בודד בגנותם.

במקביל, במסמך נחשף כי ראשי שלוש הרשויות הקימו ועדה בראשות ג'ולמהוסיין איג'ה, ראש מערכת המשפט, כדי לחקור את הסיבות להפגנות.

לפי גורמי האזנה של המודיעין הרוסי, העם האיראני נמצא במצב של מהפכה

סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי שירות הביון הרוסי, בהסתמך על האזנת סתר לשירותי הביון המערביים, אמר כי העם האיראני נמצא במצב של מהפכה.

על פי מסמך זה, "הרוסים סיפקו לשלטונות איראן את תוצאות ההאזנה לרשתות אזוריות של שירותי ביון זרים על איראן.

גורמי הביון הנ"ל מאמינים כי העם האיראני נמצא במצב של מהפכה, וכי אזרחים איראנים משוכנעים כי המדינה נמצאת במצב של מהפכה.

 

סקר פנים: אזרחים מאמינים שהמחאות יימשכו

עוד מוזכר במסמך הסקר של משרד הפנים האיראני, לפיו 56% מהאזרחים סבורים שהמחאות לא יסתיימו בקרוב.

לפי אותו סקר, יותר ממחצית מהעם האיראני סבור שעטיית החיג'אב אינו צריך להיות חובה, ופחות מ-14% סבורים שהחדשות שמשודרות ברדיו והטלוויזיה הממלכתיים – נכונות.

בשלושת החודשים האחרונים הצהירו השלטונות בבתי המשפט הרשמיים כי מספר המפגינים נמוך מ-40 אלף, אך במסמך הסודי שהוגש לחוסיין סלמי מוערך מספר המפגינים ברחוב בכ-600 אלף.

ממסמך זה עולה בנוסף כי "70% מהאזרחים אינם רוצים להשתתף בצעדות תמיכה במשטר ובמהפכה".

מומחי משמרות המהפכה הודו כי ההפגנות התפשטו מאוד ברחבי באיראן.

 

האזרחים אינם חוששים יותר מכוחות הצבא

לפי מסמך זה, מנקודת מבטו של המשטר, ההישג הגדול ביותר של ההתקוממות העממית היה ש"האזרחים לא חוששים עוד מכוחות הצבא ומהמשטרה".

עוד נאמר, כי ילדיהם של כמה משפחות של הרוגים במלחמת איראן-עיראק וכמה עובדי ממשלה הם בין העצורים.

במסמך, המצטט מומחים, נאמר כי דעת הקהל והאזרחים משוכנעים שהמחאות התפשטו לכל רחבי המדינה.

לטענת מומחים אלו, המשך ההתקוממות העממית והגידול במספר ההרוגים מקרב המפגינים מערערים את יוקרתו וסמכותו של המשטר, ובנייתו מחדש תיקח הרבה זמן.

עוד נכתב במסמך כי "כמה בכירים איראנים המתגוררים בחו"ל אמרו לגורמים מקומיים שאזרחים איראנים הגרים מחוץ למדינה מאמינים שהמשטר האיראני נמצא במצב של כאוס ושעתידו אינו ברור".

 

חמינאי: הממשלה הפכה לאטית, חסרת תכנון ואינה יכולה לקבל החלטות

על פי חלק אחר במסמך זה, יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באגר קליבאף, אמר לחמינאי, "לממשלה אין תכנית ומטרה בעבודה, והם לא יכולים לקבל החלטות, הם מבולבלים."

חמינאי הדגיש את היעדר תוכנית של הממשלה, את האיטיות וההיסוס שלה.

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות באיראן