דיווח: איראן התחייבה שלא לתקוף ישראלים בתאילנד

אתר החדשות הישראלי "WalaNews" דיווח ביום שלישי,29 בנובמבר כי נודע לו על תוכנו של מסמך של משרד החוץ הישראלי, לפיו תאילנד אמרה לישראל כי הרפובליקה האסלאמית של איראן לא תתקוף אזרחים ישראלים על אדמתה.

ברק רביד, כתב Walanews והאתר האמריקאי "אקסיוס", דיווח כי ממשלת תאילנד הודיעה לישראל על "התחייבות" זו של הרפובליקה האסלאמית של איראן לפני שבועיים.

אתר WalaNews פרסם דיווח זה תוך ציטוט המברק שהתקבל מתאילנד למשרד החוץ הישראלי ואת הצהרותיהם של שני בכירים במשרד זה שמודיעים על כך.

לפי Walanews, גב' עליזה בנון, פקידה ישראלית בכירה, נפגשה עם בכיר במשרד החוץ התאילנדי בבנגקוק בנובמבר. אותו פקיד תאילנדי נסע בעבר לאיראן במטרה לדון בנושאי ביטחון.

תאילנד היא אחד היעדים האטרקטיביים עבור תיירים ישראלים. בעשור האחרון ניסתה הרפובליקה האסלאמית של איראן לבצע מספר תכניות לתקוף אזרחים ישראלים ויעדים של המדינה בתאילנד. תכניות אלה יוחסו לכוח קודס של משמרות המהפכה.

העיתון "בנגקוק פוסט" דיווח מוקדם יותר הקיץ כי תאילנד העלתה את הכוננות בקרב כוחות המודיעין שלה בשל החשש שסוכני ביטחון איראנים יסתננו שוב לשטח המדינה.

תאילנד הייתה מודאגת מכך שבשטחה תערך תקיפה נוספת לאחר שזוהה ונעצר באינדונזיה סוכן הקשור לסוכנויות הביון של איראן.

הערוץ הישראלי "קאן" דיווח בשבוע שעבר כי אמצעי האבטחה הוגברו כדי להגן על חייהם של בכירי המוסד בהווה ובעבר מפחד האיומים המגיעים מאיראן" .

לדברי קאן, ישראל מודאגת מכך שהרפובליקה האסלאמית של איראן רוצה לפגוע בסוכני המוסד בתגובה לשורה של פעולות שיוחסו לישראל נגד הרפובליקה האסלאמית בשנה האחרונה.

בדצמבר 2019, תאילנד סייעה לשחרר את קיילי מור-גילברט, אזרחית אוסטרלית-בריטית הכלואה באיראן, על ידי שחרור שלושה חברים איראנים בסוכנויות הביון של הרפובליקה האסלאמית של איראן שנפצעו, נעצרו ונשפטו במהלך התקיפה על מטרות ישראליות. ב 2012.

אותה עסקת חילופי שבויים רב-צדדית נעשתה, ככל הנראה, בתמיכת ממשלת ישראל דאז, מכיוון שבעלה לשעבר של גברת מור היה חייל ישראלי לשעבר.

سایت والانیوز: ایران تعهد داده است که به اسرائیلی‌ها در خاک تایلند حمله نکند

קרדיט: רדיו פרדה