תרגיל אווירי אמריקאי -ישראלי המדמה פגיעה באתרי גרעין איראניים

חיל האוויר הישראלי רואה בתרגיל זה את אחד התרגילים הגדולים ביותר שערך מזה שנים

קרדיט לתמונה: חיל האוויר הישראלי

על רקע המתיחות הגבוהה בין ישראל לאיראן במזרח התיכון, מתקיים באזור אחד התמרונים האוויריים הצבאיים הגדולים בין ארצות הברית לישראל, והוא יכלול טיסות ארוכות טווח כמו המרחק לאיראן שאולי הטייסים הישראלים יצטרכו להגיע לשם.

חיל האוויר הישראלי רואה בתרגיל זה את אחד התרגילים הגדולים ביותר שלו זה שנים, שכן הוא מדמה, עם חיל האוויר האמריקני, תקיפות נגד תכנית הגרעין האיראנית. התמרונים יתקיימו מיום שלישי עד חמישי מעל הים התיכון וישראל. התרגילים יכללו תדלוק מטוסים, ויכללו מטוסי קרב משתי המדינות.

וושינגטון וישראל חתמו על הסכם שיחייב את ארה"ב לסייע לישראל להגן עליה בעתות מלחמה, ושני הצבאות ערכו בשנים האחרונות מספר תרגילי הגנה אווירית משותפים.

 

המתיחות בין ישראל לאיראן גבוהה

איראן, שמחזיקה יותר מ-1,000 טילים בליסטיים לטווח קצר ובינוני, ממשיכה להבריח נשק למדינות ולגורמים לא-מדינתיים במזרח התיכון כמו חיזבאללה, שלפי ההערכות יש לו ארסנל של כ-50,000 טילים בגבולה הצפוני של ישראל.
עם עליית המתיחות סביב תכנית הגרעין והעוינות האזורית של איראן, ישראל וטהראן החליפו איומים הדדיים. ישראל הגבירה מאוד את רמת המוכנות שלה ונקטה במהלך השנה האחרונה בצעדים להכנת אופציה צבאית אמינה נגד מתקני גרעין איראניים.

תקציב הביטחון בסך 58 מיליארד שקל שיוקצה לצה"ל בשנה הבאה צפוי לאפשר לצה"ל להתמקד באיומים שמציבה איראן בכל האזור, כאשר למטרה זו יועדו כ-3.5 מיליארד שקל.
במהלך ביקורו בוושינגטון בשבוע שעבר, דן הרמטכ"ל של צה"ל, רב אלוף אביב כוכבי, באיומים האיראנים ונפגש עם בכירים בארה"ב, ביניהם הרמטכ"ל, גנרל מארק מילי, ומפקד CENTCOM, גנרל מייקל קורלה.

שר הביטחון היוצא בני גנץ אמר בתחילת החודש לכתבים כי בעוד שלישראל יש את היכולות לפגוע במתקני הגרעין של איראן, על ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לשקול את הנושא "בזהירות" לפני מתן האות לתקיפת איראן.

והוא המשיך, לישראל יש את היכולת לפעול באיראן, יש לנו את המוכנות, היכולות והתכניות ארוכות הטווח שאנו מנהלים, וצריך להתכונן לאפשרות הזו, ונצטרך גם לשקול את הנושא הזה בזהירות רבה לפני היישום שלה.

לדברי גנץ, האופציה לתקוף את איראן "צריכה להיות מוכנה ויש לשקול גם נושא זה בזהירות רבה לפני היישום". (קרדיט: אלערביה)