אספקת טילים בליסטיים איראנים לרוסיה מעורר חשש בישראל

כלי תקשורת ישראלים חשפו חשש מתגבר בקרב ההנהגה הישראלית, שאיראן תספק לרוסיה טילים בליסטיים במלחמתה נגד אוקראינה.

החשש הישראלי נובע ככל הנראה מהאפשרות שרוסיה תסייע לאיראן לשפר את יכולות הטילים הבליסטיים האיראנים שיופעלו במלחמה באוקראינה ממש כמו שעשתה למל"טים האיראנים שנשלחו לרוסיה ונעשה בהם שימוש להשמדת תשתיות האנרגיה האזרחיות של אוקראינה כנקמה על סירובה להכנס למשא ומתן על סיום הלחימה.

ישראל מאמינה כי הניסיון הקרבי של טילים אלו ישמשו בסופו של יום נגד במקרה של עימות עם איראן.

אתר החדשות הישראלי – קאן, אישר כי "ישראל הביעה את מחאתה בפני רוסיה לאחר שהשתמשה במל"טים שהיא קנתה מאיראן במהלך המלחמה באוקראינה", לפי מה שדווח באתר "i24" הישראלי. אתר החדשות הסביר כי "שיחת המחאה התקיימה בימים האחרונים, במהלך שיחה בין שגריר ישראל במוסקבה לבין סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב". "קאן" ציין כי "ישנן הערכות ישראליות שאיראן קרובה גם לאספקת טילים בליסטיים לרוסיה, בנוסף למל"טים הנמכרים של שאהד-136". 

ראש "המועצה לביטחון לאומי של ישראל", אייל חולטה, הזהיר מהצעד האמור, וטען כי "אם מאמציה של איראן לא ייפסקו, היא עלולה להציב טילים מדויקים גם באוקראינה".

העיתון "וושינגטון פוסט" טען מצדו כי "רוסיה הגיעה להסכם סודי עם טהראן, שבמהלכו תתחיל לייצר מאות מל"טים על אדמת רוסיה", בהתבסס על "מודיעין חדש מארה"ב ומערביים אחרים".

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אישר בעבר כי טהראן מסרה מל"טים לרוסיה לפני פלישתה לאוקראינה, והדגיש כי איראן העבירה לרוסיה "מספר מסוים של מל"טים, ולא העבירה לה טילים".

سيروا تحت "مظلة" - RT Arabic

קרדיט: ערבי 21    קרדיט לתמונה: רוסיה טודיי