מוסקבה מכריזה על שלב שני בבניית כור גרעיני במצרים

במקביל ליום הולדתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיעה, בשבת, חברת "רוסטום" הרוסית על תחילת השלב המרכזי של בניית יחידת הכוח השנייה בתחנת הכוח הגרעינית אלדבעה -الضبعة  במצרים.

מתנה רוסית לסיסי

לדברי "רוסתום": "הצוות המצרי-רוסי מציג את רמת המקצועיות הגבוהה ביותר ועובד לפי לוחות זמנים".

החברה הרוסית ציינה כי יחידת האנרגיה השנייה מוקמת במקביל ליום הולדתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי, שהוא "ההשראה האידיאולוגית" לפרויקט זה ולמגה פרויקטים רבים נוספים המבוצעים כעת במצרים.

בנוסף, אלכסיי ליכצ'וב, מנכ"ל הרשות הרוסית לאנרגיה אטומית, הצהיר: "התחלת בבניית יחידת הכוח השנייה של תחנת הכוח הגרעינית דבעה מצביעה על כך שהפרויקט צובר תאוצה".

הוא המשיך: "רוס אטום" ממשיכה לעבוד באופן פעיל בחו"ל. אנחנו בונים 34 יחידות כוח ב-11 מדינות". אבל לפרויקט במצרים יש חשיבות מיוחדת עבורנו, מכיוון שדבעה תהיה תחנת הכוח הגרעינית הראשונה ביבשת אפריקה שתוקם בטכנולוגיה רוסית".

כמו כן נאמר בתקשורת הרוסית כי ההכרזה הרוסית היא "מתנה יקרה" ממוסקבה לנשיא מצרים לרגל יום הולדתו ה-68.

ما هو مشروع محطة الضبعة النووية المصرية؟ - YouTube

מצרים משבחת את ההחלטה של ​​סיסי

 שר החשמל המצרי מוחמד שאקר אמר בנושא זה  "היום הזה לא היה מגיע ללא החלטתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי ליישם את פרויקט הגרעין המצרי למטרות שלום".

פורטל האתר אל-אהרם ציטט את שאקר: "מצרים היא בין המדינות המובילות בהכרה בחשיבותה של אנרגיה גרעינית ובתפקיד שהיא יכולה לתרום לפתרון שני המכשולים החשובים ביותר העומדים בפני פיתוח בר-קיימא, כלומר אספקת חשמל ומים".

האתר הסביר כי הכור הגרעיני שמספק הצד הרוסי "עומד בדרישות הגבוהות ביותר של אבטחה ובטיחות גרעינית, עם רמת הגנה חסרת תקדים מפני גורמים והשפעות פנימיות וחיצוניות, ואף יכולת להתמודד עם גלי צונאמי".

ראש רשות תחנות הכוח הגרעיניות במצרים, אמג'ד אל-וכיל, אמר כי ההחלטה לבצע את יציקת הבטון הראשונה ליחידה הגרעינית השנייה מגיעה לאחר הוצאת היתר הבנייה ליחידה זו ב-31 באוקטובר.

ביולי האחרון הודיעה רשות תחנות הכוח הגרעיניות במצרים על תחילת יציקת הבטון הראשון לפרויקט תחנת הכוח הגרעינית בדבעה.

במקביל ליום הולדתו של א-סיסי, מוסקבה מכריזה על מהלך גרעיני במצרים

קרדיט: סטפ ניוז