גורמי מודיעין: איראן עולה להתקפה. יוזמת פעולות טרור על אדמת בריטניה

המודיעין הבריטי חשף, ביום רביעי, כי איראן תכננה לרצוח ולחטוף לפחות 10 אזרחים בריטים, ולהאשים אותם שהם "אויבי המשטר".

בנאומו השנתי על האיומים הניצבים בפני בריטניה, אמר קן מקאלום, מנכ"ל MI5, כי "שירותי הביון האיראניים העוינים" עברו ליזום התקפות טרור על אדמת בריטניה, לפי ה"טלגרף".

"איום ישיר"

"אמנם גל ההפגנות הנוכחי באיראן גרם למשטר לנקוט באלימות כדי להשתיק מבקרים" – אמר והוסיף כי "איראן מייצגת איום ישיר על בריטניה באמצעות שירותי הביון העויינים שלה".

כפי שהוא הסביר: "האיום הקיצוני שלהם מתבטא בשאיפות לחטוף או אפילו להרוג אנשים בריטים או בבריטניה הנתפסים כאויבי המשטר. ראינו לפחות 10 איומים פוטנציאליים כמו זה מאז ינואר".

ב-11 בנובמבר, ממשלת בריטניה זימנה את נציגים האיראני ללונדון כדי למחות נגד איומי מוות שהופנו כלפי עיתונאים המתגוררים בבריטניה.

"זימנתי את שר החוץ האיראני לאחר שעיתונאים העובדים בבריטניה היו נתונים לאיומי מוות מאיראן", כתב שר החוץ ג'יימס קלירלי בטוויטר.

הוא גם הוסיף: "אנחנו לא נסבול איומים והפחדות ממדינות זרות כלפי אנשים החיים בבריטניה".

זה קורה לאחר ששני עיתונאים איראנים העובדים בערוץ הטלוויזיה הפרסית "איראן אינטרנשיונל" הלונדוני קיבלו איומי מוות מטהראן, לפי קבוצת הבעלים של הערוץ ב-7 בנובמבר.

"שני העיתונאים האיראנים-בריטים העובדים בבריטניה קיבלו איומי מוות ממשמרות המהפכה", כתבה סוכנות Volant Media .

עוד נחשף כי האיומים גרמו למשטרת לונדון "להודיע ​​רשמית לשני העיתונאים כי האיומים הללו מהווים סכנה קרובה, אמינה וגדולה לחייהם ולבני משפחתם". משטרת לונדון סירבה להגיב.

صحيفة: الاستخبارات الخارجية البريطانية خففت من شروط تعيين العاملين في  صفوفها - RT Arabic

קרדיט: אלערביה