הותקפו מחסני נשק איראני בדרכם לחיזבאללה בלבנון וכן מסלולי שה"ת שעיראת

היום, יום ראשון, הודיעה הטלוויזיה הסורית כי שני חיילים נהרגו ושלושה נוספים נפצעו בהתקפה ישראלית על שדה התעופה הצבאי אלשעיראת – الشعيرات  בחומס שבצפון סוריה

מוקדם יותר היום, תקיפות אוויריות ישראליות כוונו לאתר באזור הכפרי המזרחי של חומס, סוריה, לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית, SANA.

שדה התעופה שאייראט

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם מסר, באתר האינטרנט שלו, כי הוא עקב אחר פיצוצים באזור נמל התעופה הצבאי אלשעיראת באזור הכפרי של חומס, כתוצאה משיגור ארבעה טילים ישראלים שכוונו לאתרים באזור.

המצפה הצביע על נוכחותן של מיליציות הנאמנות לאיראן ולחיזבאללה הלבנוני באותו אזור, על רקע ניסיון ההגנה האווירית של המשטר להתעמת עם הטילים, ללא מידע על נפגעים עד כה.

מטוסי הקרב הישראליים הפציצו אתרים צבאיים בסוריה במספר טילים, משמי חוף באטרון-צ'קה שבלבנון, לעבר שטחי סוריה.

להפצצה קדמה טיסה אינטנסיבית מעל מספר אזורים בלבנון, כולל "ג'ביל, עמשית ואלבטרון" جبيل.

כמו כן מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם אישר כי מספר פיצוצים אירעו באזור נמל התעופה הצבאי שיירת באזור הכפרי של חומס, כתוצאה מירי של ארבעה טילים ישראליים, שכוונו לאתרים באזור, בהם אתרים של חיזבאללה הלבנוני הנמצאים באותו אזור, על רקע ניסיון ההגנה האווירית של המשטר להתעמת עם טילים, עד כה לא התקבל מידע על נפגעים.

מקורות סורים אחרים טוענים כי הותקף מחסן נשק ותחמושת איראני שהיה מיועד להישלח למחסני חיזבאללה בלבנון . 

כמו כן ישנם דיווחים כי בתקיפה על שדה התעופה הצבאי אלשעיראה נפגעו מסלולי השדה והוצאו זמנית משרות וזאת כמסר ישראלי לשלטונות סוריה שלא לאפשר למטוסי מטען איראנים לנחות במקום.

מקורות סורים טוענים עוד כי האיראנים השתלטו על שדה התעופה הצבאי אלשעיראת ומפעילים אותו ביחד עם אנשי חיזבאללה מבלי לתת כל דין וחשבון לבעלי הבית הסורים.

מקורות סורים מאששים את ההערכה כי ישראל תאמה תקיפה זאת עם הפיקוד הרוסי בסוריה.

יש לציין כי ההרוגים מקרב חיילי צבא סוריה נובע מהעובדה כי סוללת טילי נ"מ ירתה לעבר המטוסים הישראלים התוקפים ואלו בתגובה השמידו את הסוללה היורה על צוותה הסורי.

ראוי לציין שהתקיפה החדשה היא התקיפה ה-29 מאז תחילת שנת 2022.

אזור התקיפה:

תמונה

הפרשן הצבאי של האתר מציין כי שדה התעופה הצבאי אלשעיראת הותקף כבר בעבר על ידי ישראל ומסלוליו נפגעו כמו שניתן לראות בתצ"א של אז :