איראן חודרת לתחומים חדשים בסוריה

איראן ממשיכה במאמציה לחדור עוד יותר לתוך סוריה ולבסס בה דריסת רגל, לאחר הצלחתה לשלוט בחלק גדול מהממסד הצבאי של המשטר, ובהמשך לעבור לתחומים המדיניים, הכלכליים והדתיים.

במסגרת ההתרחבות, נכנסו לשוק הסורי שתי חברות איראניות, אחת מהן חברת ייצור, והשנייה התמחתה בסחר וייבוא ​​של חומרי בניין לשוק הסורי, לאחר שחתמו על מזכר הבנות עם המשטר הסורי.

לפי אתר האינטרנט המקורב למשטר – "את'ר פרס", החברה הראשונה היא "Empress Studio", העוסקת במסחר של מכשירים, כלים וציוד הקשורים להפקת טלוויזיה וחומרי פרסום, ותתבסס באזור הכפרי של דמשק.

לגבי החברה השנייה, היא נקראת "Kithara Media", היא עוסקת בתחום הפקת הקולנוע והטלוויזיה והפרסום, המטה שלה יהיה בדמשק, והיא שייכת לשלושה מייסדים, אחד מהם בעל לאום סורי, והשאר הם בני לאום איראני.

עוד צוין באתר כי חברת ”مند آخوان آيت” השיגה זיכיונות בסוריה, והיא עוסקת במסחר, יבוא ויצוא של חומרי בניין, ברזל, מלט, חומרי ביגוד ודקורציה, קרמיקה וגרניט ובסחר בכבלים, מתכת. חוטים, גרגירי פלסטיק וחומרים ומוצרים פלסטיים, והמטה הראשי שלה יהיה באזור הכפרי של דמשק.

שלוש החברות נמצאות בבעלות אנשי עסקים סורים ואיראנים, לפי אותו מקור.

ראוי לציין כי איראן חתמה לפני מספר ימים על מזכר הבנות עם המשטר הסורי ל"שיתוף פעולה בתחומים המדיניים והדיפלומטיים ויחסים בינלאומיים", הסכם זה מתווסף לעשרות הסכמים קודמים, הכוללים את ההסכמים הכלכליים, החינוכיים, התרבותיים. ותחומים דתיים.

איראן חודרת לאזורים חדשים בסוריה

קרדיט: נידה פוסט