כרוניקה של פעילות איראנית חוצת קווים אדומים בסוריה וסופה הידוע מראש

לפני יומיים, יום ראשון ,  ה-6 בנובמבר , בשעות הצהרים המוקדמות דיווחו כלי תקשורת סורים המדווחים ממזרח המדינה ומאזורי הגבול עם עיראק כי " תגבורת של כוחות משמרות המהפכה האיראנים ( #الثوري_الإيراني ) נכנסה מאזור הגבול עיראקי סורי , דרך מעבר גבול לא חוקי , מעבר הרכבת , ופנט לעבר האזור המזרחי של מחוז דיר א-זור , לערים אלבוכמאל (#البوكمال ) ואלמיאדין (#الميادين) הנתונות לשליטה איראנית מלאה" .

בשיירת התגבורת , כך על פי אמצעי התקשורת , היו לוחמים ומומחים איראנים וכן נשאה השיירה אמצעי לחימה ומל"טים מסוגים שונים (מל"טים מתאבדים ומל"טי סיור ואיסוף מודיעין).

 

אתמול , ה-7 לנובמבר , דיווח כתב רשת החדשות הסורית "נהר מדיה" כי ביום ראשון , 4 משאיות של מטען לא ידוע בליווי שני "טנדרים" של מיליציית "חיזבאללה הלבנונית" נכנסו לשדה התעופה הצבאי בדיר אזור, לאחר שהגיעו לשם מהעיר אלבוכמאל. 

הערב , ה-8 לנובמבר , קרוב לחצות , דיווחו אמצעי תקשורת סורים כי ברחבי העיר אלבוכמאל נשמעו 3 פיצוצים עזים כשבשמים יש תנועה ערה מאוד של מל"טים.

תמונה

מדיווחים מקומיים עולה כי כלי טייס לא מזוהים תקפו אתרי מיליציות איראניות ליד העיר אלבוכמאל שבמחוז דיר א-זור ,ליד הגבול עם עיראק . יש לציין כי המרחב האווירי של האזור המזרחי נמצא בשליטה מלאה של מטוסי הקואליציה הבין לאומית בהובלת ארה"ב.

תמונה

על פי אותם דיווחים  "נערכו 3 תקיפות אוויריות על ידי כלי טייס לא מזוהים. התקיפות התמקדו על אתרים של מיליציית "הגיוס העממי העיראקי" – אלחשד אלשעבי ,  בקרבת השער הצבאי ( של מעבר הגבול עם עיראק) ליד העיר אלבוכמאל מזרחית לדיר א-זור.    

תמונה

תמונה

לאחר גל התקיפות מהאוויר הוכרזה כוננות עליונה בקרב כל המיליציות האיראניות הנמצאות באזור . 

יש לציין כי כל המטרות שהותקפו היו על אדמת סוריה בלבד. 

דובר מיליציית אלחשד אלשעבי טען כי מל"ט לא מזוהה תקף עמדות של המיליציות הנאמנות לאיראן ליד הגבול עם עיראק וכי עד כה נערכו 6 תקיפות על עמדות של המיליציות האיראניות באזור.

אחת התקיפות כוונה ישירות למעבר הרכבת – معبر السكك הלא חוקי המשמש את האיראנים להחדרת ציוד צבאי ולוחמים מאדמת עיראק לשטח סוריה. השליטה במעבר הלא חוקי נמצא בידי אנשי מיליציית אלחשד אלשעבי יחד עם אנשי חיזבאללה הלבנוניים.

רשת החדשות הסורית "עין הפרת " מדווחת כי ההתקפות האוויריות נערכו על מחסן תחמושת  ושתי משאיות נשק השייכות למיליציות האיראניות ואלחשד אלשעבי באזור אל-חומיידה – الحميضة  בגבול סוריה-עיראק.

 

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות