ניסויי שיגור טק"ק של משמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה

גורמים ממשמרות המהפכה האיראנים ערכו תרגילים צבאיים, לרבות ניסויים של שיגורי טילים, באזורים שבשליטת כוחות המשטר הסורי בא-רקה שבמזרח המדינה. 

מקורות תקשורת בסוריה ציינו בסוף השבוע האחרון כי משמרות המהפכה ערכו תרגילים צבאיים, שכללו ניסוי שיגור טילי קרקע-קרקע מתוצרת איראן, באזור ג'עידין -جعيدين באזור הכפרי של העיר טבקה ,בצפון מזרח סוריה, כשהירי מופנה לכיוון מדבר אלרצאפה –  الرصافة.

השליטה במחוז היא משותפת ל"כוחות הסוריים הדמוקרטיים" (כורדים) מחד, ולכוחות המשטר וסיעות האופוזיציה מאידך, והאזור עד לעימותים ולניסיונות להתקדם מצד מיליציות שונות, בעיקר מהצד הצפוני, וכולל עימותים חמושים בין כוחות "SDF" וסיעות "הצבא הלאומי" הנתמכים על ידי טורקיה. (קרדיט: איראן אינסיידר)

אמצעי תקשורת סורים המדווחים ממזרח המדינה מדווחים בחודשים האחרונים על שיירות איראניות המביאות למזרח סוריה טילי קרקע-קרקע רבים המועברים ישירות , עם חצייתם את גבול עיראק , למחסנים תת קרקעיים הנמצאים תחת אבטחת המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן הפועלות על אדמת סוריה.

כמו כן מדווחות הסוכנויות הסוריות על ניסויי שיגור טק"ק רבים הנערכים על ידי צוותים איראנים המגיעים במיוחד לאזור וכי ניסויי השיגור של הטק"ק האיראני מתבצע בדרך כלל לעבר אזורים מדבריים לא מיושבים. 

דיווחים מציינים עוד כי כלי טייס לא מאויישים , ככל הנראה של בעלות הברית בהובלת ארה"ב הפועלות במזרח סוריה נגד פעילות דאעש , תוקפים מחסני נשק ותחמושת בהן מאוחסנים טילי הקרקע-קרקע שאך הגיעו מאיראן דרך אדמת עיראק. כמו כן מציינות הסוכנויות כי חלק מהטילים עושים את דרכם מערבה לכיוון הגבול הלבנוני במטרה להגיע למחסני חיזבאללה בצפון לבנון.

כשהשיירות מקרבות לגבול לבנון או מורידות את הטק"ק במחסנים של צבא סוריה לאיחסון לפני חציית הגבול , תוקפת אותם ישראל מתוך כוונה שיגיעו לאדמת לבנון – כך טוענים מקורות זרים . 

إيران تطلق الصواريخ البالستية الأكثر نجاعة - Africa news - أفريكا نيوز

קרדיט: אפריקה ניוז