איראן מעבירה נשק לסוריה ולבנון במסווה של סיוע הומניטרי. פירוט הדרכים

נראה שישראל הולכת להגביר את התקיפות שלה בתוך סוריה, על פי מה שאישרו מקורות יודעי דבר, שחשפו כי איראן מעבירה נשק לסוריה באמצעות מספר צירים בחסות הובלת אספקה ​​הומניטרית.

מקורות אמרו ביום חמישי, לאל-ערביה, כי ישראל תקפה אתרים סוריים שסייעו להעברת נשק איראני לחיזבאללה, ואישרו כי יוגברו התקיפות נגד מתקנים איראניים וסוריים.

המקורות חשפו כי ההפצצה הישראלית בסביבת נמל התעופה של דמשק ביום חמישי בלילה כוונה לאתרים איראניים, כולל מפקדת משרד התמיכה של הלגיון הלבנוני במשמרות המהפכה, בנוסף הותקפו אתרים המזוהים עם דיוויזיה 4 הסורית בפיקודו של מאהר אל- אסד, שתומך באיראן, ומסייע בהעברת נשק אסטרטגי וחומרים מסוכנים.

حصلوا على أكثر من 589 مليون دولار من الدعم الدولي... الحوثيون ينشئون صندوقاً يشرعن لهم نهب المساعدات الإنسانية

איום על דמשק

ישראל גם העבירה איום לדמשק כי תגביר את התקיפות שלה בגלל שיתוף הפעולה שלה עם איראן, לפי אותן מקורות.

היא גם ציינה כי איראן מעבירה נשק לסוריה באמצעות שלושה צירים עיקריים ובחסות הובלת סיוע הומניטרי, כדלקמן:

*- הציר האווירי דרך טיסות,

*- ציר הים דרך ספינות איראניות המפליגות לכיוון נמל לטקיה,

*- הציר היבשתי באמצעות כלי רכב ומשאיות דרך מעברי הגבול בין סוריה לעיראק.

صحيفة أخبار اليوم- المساعدات الإنسانية.. غطاء المنظمات الأممية لدعم الحوثيين

 

צירי העברת נשק

בנוסף, המקורות ציינו כי טהראן משתמשת בנתיבים יבשתיים מעיראק לסוריה ומשם ללבנון להובלת נשק אסטרטגי וחומרים מסוכנים, שכן משאיות עוברות מדי כמה שבועות בחסות שליחת אספקה ​​הומניטרית מאיראן לכיוון לבנון דרך עיראק וסוריה תוך חציית מעבר הגבול באזור  אל-בוקמאל, כאשר הם עמוסים בנשק אסטרטגי וחומרים מסוכנים.

המקורות ציינו שהאיראנים משתמשים בציר יבשתי זה בעזרת יחידה 190 של כוח קודס במשמרות המהפכה בראשות בהנם שהריארי, וחברי יחידה 4400 בראשות חג' פאדי.

3 תקיפות תוך פחות משבוע

התקיפה על מטרה באוזר נמל התעופה של דמשק הגיעה לאחר שתי תקיפות שביצעה ישראל במהלך השבוע האחרון על מתקנים השייכים לדיוויזיה 4 הסורית וליחידה 4400 של חיזבאללה.

ראוי לציין שבמהלך השנים האחרונות ישראל ביצעה מאות תקיפות אוויריות בסוריה, שפגעו באתרים של צבא המשטר הסורי, מטרות איראניות ואחרות של חיזבאללה הלבנוני.

עם זאת, לעתים רחוקות היא מאשרת שהיא תקפה, אך היא חוזרת ומדגישה כי היא תמשיך להתעמת עם ניסיונותיה של איראן לבסס את נוכחותה הצבאית בסוריה.

المساعدات الإنسانية غطاء إيراني لإغراق لبنان وسورية بالأسلحة الخطيرة

קרדיט : אלערביה ורשתות חברתיות