מותו של תאמר כילאני מ"גוב האריות" – סיכול ישראלי או חוסר מזל?

בעוד תא הטרור מפנה בעצמו אצבע מאשימה כלפי מערכת הבטחון, בישראל מסרבים להתייחס לדיווחים. האמת? לא בדיוק. בשרשור הבא נביא לכם מספר ידיעות. החיבור על אחריותכם בלבד…

1. מי אתה תאמר כילאני? מספר שעות לאחר פרסום הידיעה על מותו של כילאני, חשף גורם ביטחוני מספר פרטים מעניינים על הדמות. ע"פ הגורם, כילאני, בן 33 ואסיר ביטחוני לשעבר, נמנה על בכירי תא הטרור 'ערין אלאסוד' והוציא לפועל מספר פיגועי ירי ומטען. עוד נחשף כי כילאני שילח בכבודו ובעצמו את המחבל שנעצר בכיכר השעון ביפו עם רובים ומטענים, עמד מאחורי ניסיון הטמנות מטעני נפץ בתחנת הדלק בקדומים ובחוות גלעד, וביצע ירי ויידה רימון רסס לעבר כוחות צה"ל במהלך פעילות מבצעית בשכם.

אם נסכם – לכילאני נסיון רב עם מטעני נפץ ונשק.

2. בערב חג שמיני עצרת דיווחה הכתבת המדינית של ערוץ כאן, גילי כהן, על ישיבה ביטחונית וחריגה שהתקיימה בקרייה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה יאיר לפיד. מאוחר יותר, חשף הכתב המדיני של ערוץ 12, ירון אברהם, כי בדיון החריג השתתפו חברי פורום ור"ש – ועדות ראשי השירותים, הכוללים בין היתר את ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש אמ"ן ושר הבטחון. עוד נאמר כי הדיון עסק בתא הטרור 'ערין אלאסוד'.

3. התייחסות ישראלית לדיווחים – לאור הודעת תא הטרור נראה שכלי התקשורת בישראל מאפשרים לעצמם להתייחס לאירוע כחיסול ישראלי, בתוספת מרחב הכחשה ידוע.
הנה דוגמא לכך מציוץ של הפרשן יוסי יהושוע:
"במבצע מיוחד שמיוחס לצה״ל ולשב״כ חוסל בשכם תאמר אל כיאני פעיל ב׳גוב אריות׳ באמצעות מטען שהופעל מרחוק באופנוע. מדובר בפעולת חיסול ממוקד שמוכרת מזירות רחוקות שנועדה לגרום לארגון לאבד תחושת הביטחון וכן לבוא חשבון עם מי שאחראי על פיגועים במרחב שכם"

4. למרות כל האמור לעייל חשוב לזכור (!) כי לתא הטרור יש אינטרס להפנות אצבע מאשימה לישראל משתי סיבות: הפשוטה מבינהם היא שסיכול ישראלי נשמע הרבה יותר טוב מפעיל שהתעסק עם מטען מאולתר שהביא למותו. השנייה היא שהסיכול הישראלי מאדיר את הארגון ויכולותיו, שהרי ישראל (אם אכן עשתה זאת) התנקשה בבכיר ברחבי איו"ש לראשונה מאז האינתיפאדה השנייה.
מנגד, צריך לציין כי גם ההתייחסות הישראלית לאירוע כאל סיכול מוצלח משנה את דעת הקהל כלפי מערכת הביטחון והצעדים שהיא נוקטת בשטח למיגור גל הטרור.

ובנימה אישית – כפי ששמתם לב, אנו בערוץ נמנעים דרך קבע מלכנות את תא הטרור בשם 'גוב האריות', או להתייחס אליו כארגון טרור בפני עצמו. זה לא נובע, חס וחלילה, מזלזול במצב הביטחוני שגבה פצועים והרוגים, אלא מתוך רצון להוריד את האוויר מהבלון שהתנפח יותר מידי…

קרדיט: ערוץ הטלגרם *המוח'אבראת*     קרדיט לתמונה: פלסטין פוסט