למרות הפעילות האיראנית האינטנסיבית העויינת בסוריה ישראל לא פועלת. דעה

כבר יותר מחודש ישראל לא תוקפת בסוריה כל מטרה איראנית . מדוע ?

האם איראן הפסיקה להזרים לסוריה נשק שישראל מגדירה אותו כ"שובר שיוויון " ?

לא נראה כך.

אמצעי תקשורת סורים המדווחים ממזרח המדינה דיווחו בחודש האחרון מספר רב של פעמים על כניסת שיירות של מיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן שהביאו עמם טילים בליסטיים לטווח בינוני, כלומר בין 300 ל-700 ק"מ , מה שאומר שהצבתם במזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק יאפשרו להם לפגוע במטרות על אדמת ישראל.

כמו כן מדווחים אמצעי תקשורת סורים כי האיראנים בונים מסלולי המראה למל"טים תוקפים ולמל"טים מתאבדים היכולים לפעול לטווח של יותר מ-1000 ק"מ מה שאומר שנוכחותם מהווה סכנה ברורה ומיידית למדינת ישראל.

ה"ניו יורק טיימס" חשף כי הפיקוד הצבאי הרוסי במוסקבה פחות מעורב כיום בניהול היומיומי של המבצעים בסוריה, כולל תיאום צבאי עם ישראל, המאשש את ההשערה שמוסקבה הקפיאה את הקו החם עם תל אביב, לפיכך, אסור לישראל לתקוף מטרות בסוריה.

אז הפחד עוצר את התקיפות ?

קשה לדעת אבל אנחנו רואים שאין תקיפות וזה חריג ביותר במיוחד לאור הכנסת עוד ועוד טילים בליסטיים היכולים להגיע ממזרח סוריה לשטח ישראל מבלי שיותקפו . אמנם מפעם לפעם יש דיווחים על חיסולים ממוקדים של מפקדים שיעים מקרב המיליציות האיראניות אך הם לא פותרים את הבעיה של הצבת קו שיגור טילים גדול איראני לעבר ישראל המוכן לשעת כושר.

אז למה לעזאזל ישראל לא פועלת ? האם שיקולים פוליטיים צרים מונעים השגת ביטחון לישראל ? האם המערכת הפוליטית מסכנת את תושבי ישראל בגלל שיקולי בחירות ?

שכל אחד יחליט ?

שר הביטחון גנץ אמר בכנס הנדלן של מרכז הבנייה הישראלי היום כי  ״לא הופעל לחץ רוסי שלא לתקוף בסוריה בתקופה הזאת״.

הפרשן הצבאי של האתר גיא א. מעריך כי " עבר רק חודש מתקיפה, לא ממש חריג בטח בהינתן בחירות בעוד שבועיים. טילים שנכנסים לכאורה קרקעית מעיראק לא הותקפו בחודשים ואפילו בשנה האחרונה כך שזה לא מעיד על כלום (ככל שיצברו אותם במקום מוכר הם יושמדו כבעבר ואין טעם לרדוף אחרי כל משלוח). חוסר קשב רוסי לתיאום פעילות ישראלית בסוריה לא בהכרח מפריע לנו, זו גם הזדמנות."

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות