איחוד האמירויות פרסה מערכת הגנה אווירית ישראלית ברק-8

איחוד האמירויות כבר מפעילה מערכות הגנה אוויריות מדגם ברק-8, שהפילו בהצלחה טיל בליסטי חות'י במהלך המתקפה על איחוד האמירויות בינואר.

נראה כי כוחות ההגנה האווירית של איחוד האמירויות החלו בהוצאת סוללות הוק והחלפתן בטילי ברק-8 מתוצרת ישראל.

תמונת הלוויין הבאה מציגה אתר עם שני משגרי ברק-8 עם יחידת מכ"ם אלתא EL-2084.

היו ידיעות על השתתפות מערך ההגנה האווירית ברק-8 בבלימת המתקפה בינואר 2022 שביצעה המיליציה החות'ית על איחוד האמירויות, וזאת לפני שהופיעו הידיעות על המשא ומתן בין שני הצדדים על עסקה אפשרית בנוגע למערכת הישראלית.

ידוע שישראל ואיחוד האמירויות ניהלו משא ומתן על אספקת מערכות קרקע-אוויר ישראליות כמו ספיידר או ברק-8.

במהלך ביקורו של נשיא ישראל יצחק הרצוג באיחוד האמירויות הערביות ב-30 בינואר, ירו כוחות המורדים החות'ים בתימן טיל בליסטי לעבר דובאי. הכוחות המזוינים של ארה"ב ירו טילי פטריוט לעבר הטיל הנכנס, אך נראה שהם החטיאו אותו.

מזכיר העיתונות של הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר מאוחר יותר כי טילי הקרקע-אוויר של איחוד האמירויות הם אלו שפגעו בפועל במטרות. דיווחים ראשוניים אמרו כי האמירויות מנהלות מערכת דרום קוריאנית, אך העסקה עם דרום קוריאה נחתמה רק בינואר.

לאיחוד האמירויות הערביות מערכת הגנה אווירית רוסית Pantsir-S1 לטווח בינוני. יש לה גם טילי פטריוט ו-THAAD, אבל אם הוא היה זה שהפיל את הטיל החות'י? כנראה שלא.

המערכת שהפילה את הטיל, ככל הנראה, היא מתוצרת ישראלית.

אולי החשש הביטחוני הניע את ישראל לשלוח את סוללת הברק 8 כדי להגן על הנשיא הרצוג בדובאי. ואכן, ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט הציע לאיחוד האמירויות "תמיכה ביטחונית ומודיעינית" לאחר תקיפה קודמת.

החות'ים אומרים שהם תקפו את בסיס האוויר אל דאפרה, שנמצא כ-32 קילומטרים דרומית לאבו דאבי ומופעל על ידי חיל האוויר של איחוד האמירויות.

בסיס זה מארח גם את אגף הסיור האווירי ה-380 של חיל האוויר האמריקני, המאכלס כ-2,000 אנשי צבא ואזרחים-צבאיים אמריקאים המפעילים מטוסי קרב וסיור כולל מטוסי AWACS ומל"טים.

מהן יכולות ה"מקסימום" של מערכת ההגנה האווירית הישראלית "ברק 8"?

קרדיט ולתמונות: ערביכ דפנס