מסמך אירופאי חושף: רכישת מל"טים איראנים מצביע על מצוקת מוסקבה

למרות שגם איראן וגם רוסיה הכחישו רכישת מל"טים מאיראן, האיחוד האירופי טען כי המהלך מצביע על מצוקתו של הקרמלין.

מסמך פנימי של נציבות האיחוד האירופי חשף כי ההכחשות של מוסקבה הן סימני חולשה.

מתמודדים עם קשיים

הנציבות גם סברה שהמרדף של מוסקבה "לבקש מל"טים על מערכות הנשק שלהם מאיראן וצפון קוריאה עשויה להוות ראיה לכך שהיא מתמודדת עם קשיים ארוכי טווח בייצור צבאי ובפעולות תיעוש בהיקף הנדרש כדי להילחם על אדמת אוקראינה", כך דיווח אתר החדשות "Euro Observer".

בנוסף, המסמך חשף כי השלטונות הרוסיים ייבאו בחשאי מחשבים, סמארטפונים, מוצרי אלקטרוניקה, חלקי רכב, ואפילו מוצרי לגו (צעצועים), תוך הפרת הסנקציות בינלאומיות שהוטלו עליהם".

الخنادق - مسؤولون أميركيون: الطائرات المسيّرة الإيرانية تغير المعادلة الأمنية

קרדיט: אלחנאדק

האוצר הרוסי מתרוקן

הנציבות טוענת עוד כי הסנקציות "פגעו אנושות ביכולתה של רוסיה לממן את המלחמה", אך במקביל ציינה כי טורקיה וסין מסייעות לה לעקוף את האמברגו המערבי.

הנציבות גם הצביעה על כך שהצעדים הכואבים ביותר שנקטה השפיעו על מגזרי האנרגיה והבנקאות, בהתחשב בכך שכל השווקים העולמיים הפסיקו קנייה או מסחר בנפט רוסי אפילו חודשים לפני שהחל האיסור על יבוא נפט רוסי בפועל.

היא גם ציינה כי "תפוקת הנפט ירדה ב-10%, וייצור הגז ירד ב-22% בהשוואה לחודש אוגוסט", בעוד שהעודף התכווץ ל-137 מיליארד רובל במהלך הקיץ בלבד. הנציבות סיימה את הדו"ח בהדגישה כי "קופת המלחמה הרוסית החלה להתרוקן".

ראוי לציין שמאז החל המבצע הצבאי הרוסי בשטח אוקראינה ב-24 בפברואר, מדינות המערב, בראשות האיחוד האירופי, הטילו אלפי סנקציות קשות וכואבות על מוסקבה, שהשפיעו גם על מגזרים מסחריים, תעשייתיים וכלכליים שונים. כחברי פרלמנט, שרים ורוסים עשירים המקורבים לקרמלין.

استيراد درون إيرانية يثبت مأزق موسكو.. وثيقة أوروبية تكشف

קרדיט: אלערביה