קרן המטבע הבינלאומית: החוב הממשלתי של איראן הוכפל תוך שנתיים

בדו"ח האחרון על המצב הכלכלי העולמי, ציינה קרן המטבע הבינלאומית כי החוב הנקי של ממשלת איראן הוכפל בשנתיים האחרונות וכי הצמיחה חסרת המעצורים של החוב הממשלתי צפויה להימשך בשנים הקרובות.

על פי דו"ח זה, שפורסם ביום שלישי, 11 באוקטובר, באתר קרן המטבע הבינלאומית, החובות נטו של ממשלת איראן גדלו מ-1,400 טריליון טומאן בשנת 2020 ליותר מ-2,400 טריליון טומאן בשנה שעברה, ויעלו ליותר מ-2,850 טריליון טומאן השנה.

נתון זה שווה ערך לכפול מהתקציב הממשלתי הכולל וגם שווה ערך ל-28.6% מסך התוצר המקומי הגולמי של איראן השנה.

על פי תחזית קרן המטבע הבינלאומית, החובות של ממשלת איראן יגיעו בשנה הקרובה ליותר מ-3,700 טריליון טומאן, ווהן עוד יגדלו בקצב מהיר יותר בשנים הקרובות .

עליית החוב הממשלתי מגיעה בעוד שנשיא איראן אבראהים ראיסי הבטיח לעצור את צמיחת החוב הממשלתי.

עד כה, הממשלה לא פרסמה דו"ח רשמי על גובה חובותיה.

קרן המטבע הבינלאומית דיווחה גם כי הצמיחה הכלכלית של איראן צפויה לעמוד על שלושה אחוזים השנה ושני אחוזים בשנה הבאה, והצמיחה השנתית של כלכלת איראן לא צפויה לעלות על שני אחוזים עד 2027.

המוסד הבינלאומי הזה אומר ששיעור האינפלציה של איראן השנה הוא כ-40% והוא יהיה באותו שיעור בשנה הבאה. שיעור האינפלציה באיראן היה באותה רמה גם בשנה שעברה.

بدهی دولت؛ کوه یخی که نوک آن را می‌بینیم/عملی نشدن مصوبه انتقال ۳۲ هزار  میلیارد تومان سهام به تامین اجتماعی | خبرگزاری ایلنا

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונה: אילנה פוטו