מה מאחורי תקיפות דאעש על המיליציות האיראניות במזרח סוריה?

לאחרונה גברו התקפות דאעש על סיורים צבאיים של מיליציות איראניות במזרח סוריה, וכתוצאה מכך נהרגו ונפצעו לוחמי מיליציה רבים.
נראה כי התקיפות הן בין התקיפות היותר קבועות שמבצע הארגון נגד כוחות המשטר והמיליציות הנאמנות להם, אך מדוע הפיגועים הללו? מה המטרה של דאעש?
מקורות בשטח ציינו כי התקפות דאעש מופסקות לתקופות ארוכות, שבמהלכן הארגון נמנע מלתקוף סיורי מיליציות, ואז לפתע חוזר והופך לפעיל ומוציא לפועל פיגועים רבים בפרקי זמן קצרים.
אותם מקורות אמרו כי קיים הסכם סודי באמצעות מתווכים בין דאעש למיליציות האיראניות, לפיו הארגון נמנע מלתקוף את הסיורים של המיליציות האיראניות ומאפשר להם להעביר משלוחי סמים לפלמירה, חומס ולאזור הכפרי של דמשק תמורת תשלום סכומי כסף גדולים.
כאשר המיליציות לא מצליחות לשלם את התמלוגים שהוטלו על ידי דאעש, הארגון מתחיל להפעיל עליהם לחץ באמצעות תקיפת הסיורים ומכוניותיו, הריגת ופציעת לוחמיו, ומכריח את המיליציות הללו להיכנע לו ולשלם את התמלוגים שהוסכם ביניהם. 
המיליציות האיראניות מעבירות סמים מעיראק לאחר שהגיעו מאיראן, חלקן מגיעות מוכנות לשיווק, אחרות מגיעות בצורת חומרי גלם המיוצרים בדיר א-זור, לאחר מכן הם מועברים משם לפלמירה, דרעא ו הרי קלמון כדי שיוברחו לאחר מכן ללבנון או לירדן, או שימכרו בשווקים המקומיים.
מיליציות איראניות גובות סכומי עתק, המוערכים במיליארדי דולרים מסחר בסמים, וזה הפך למקור ההכנסה העיקרי שלהן.
כוחות המשטר והמיליציות האיראניות מבצעים כמה מבצעים צבאיים מדומים נגד דאעש, ותוקפים כמה מהאתרים שלו, כדי להראות לדעת הקהל המבחוץ שהם נלחמים בטרור בעוד שלמעשה הוא תוקף אותם כחלק מהתהליך להפחית את שיעור התמלוגים שדעש גובה!

קרדיט: נהאר מדיה