בכיר חות'י: טילי החוף- ים שלנו יופעלו אם המצור לא יוסר

סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" דיווחה כי חבר הלשכה המדינית של תנועת אנצאר אללה בתימן, מוחמד אל-בחיטי,  אמר במהלך ראיון בטלוויזיה אל-מיאדין: "מדינות התוקפנות מונעות מאניות להיכנס לתימן בכוח הנשק", והדגיש כי הכוחות התימנים "יגיבו במשהו דומה. "

אל-בחיטי אישר כי לכוחות התימנים יש גם את היכולת וגם את החוצפה לפגוע במתקני הנפט הסעודים והאמירתיים", והדגיש כי זה יקרה במקרה ודרישותיהם לא ייענו.

אל-בחיטי הסביר כי "הדרישות של העם התימני צודקות", והדגיש כי "אם לא ייענו, פגיעה בעומק הסעודי והאמירויות היא זכותנו".

חבר בתנועת אנסאר אללה קרא להגדיל את "מספר הטיסות לתימן והיעדים, פתיחת הנמל ותשלום המשכורות", ואמר כי "המשך המצור פירושו המשך המלחמה כי התוקפנות מונעת כניסת הספינות לתימן".

شاهد/ البحرية اليمنية تزيح الستار عن صواريخ جديدة لاول مرة - قناة العالم الاخبارية

בנוגע להסכם ההפוגה של האו"ם, אל-בחיטי ציין כי צנעא "לא יכולה לקבל הפסקת אש קבועה או ארוכה עם המשך התוקפנות והמצור", והוסיף כי "יש לה את היכולת והחוצפה לפגוע במתקני נפט סעודים ואמירויות אם דרישותיה לא יענו."

בנוגע לתפקיד האמריקני במלחמת תימן, ציין חבר הלשכה המדינית כי "אמריקה לא מוכנה להפסיק את המלחמה כי המשך המלחמה בין מדינות ערב האסלאמיות היא לטובתה", והוסיף כי "מנהיגי ערב הסעודית איחוד האמירויות ואמריקה יודעים את הרצינות שלנו בשאיפה להשיג את דרישותינו ".

אל-בחיטי הוסיף כי "הארכת המלחמה בתימן היא אינטרס אמריקאי וישראלי, ולכן וושינגטון לוחצת להמשך".

חבר בתנועת אנצאר אללה חשף כי "איחוד האמירויות החליטה בשלב מסוים להפסיק את השתתפותה במצור על תימן, אך היא הייתה נתונה ללחץ של ארה"ב ו"ישראל" לחזור ולהשתתף במצור

חבר הלשכה המדינית של תנועת אנצאר אללה, מוחמד אל-בחיטי, אישר כי צנעא "השיגה התפתחות בתחום הטילים הימיים, שיהיו להם תפקיד פעיל בפתרון הקרב במקרה שהמצור לא יוסר".

وكالة أمريكية: صنعاء اعادت تنشيط قواتها البحرية وعرض الحديدة لم يسبق له مثيل

הערה ברקע הידיעה: הבכיר החות'י למעשה מאיים על תנועת השייט המסחרית בים האדום בטילי חוף -ים חדישים שהגיעו מאיראן. האיום מציין כי פגיעה באניות העושות את דרכן בים האדום למעשה חשופות לסכנה הולכת וגדלה מצד מערך טילי החוף-ים שמומחים איראנים ומהחיזבאללה עזרו לחותים להקים לאורך חופי הים האדום הארוכים של תימן הנמצאים ברובם בשליטת החות'ים.

הבכיר החות'י:

صواريخ صنعاء البحرية ستحسم المعركة حال عدم رفع الحصار

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות