קצין רוסי חושף: הצבא הסורי חסר ערך וחייליו לא ראויים

קצין בכיר במודיעין הרוסי חשף פרטים חשאיים על שכירי החרב של ארגון וגנר בסוריה, וחשף את הסיבות האמיתיות לגיוס שכירי החרב של הקרמלין לצד המיליציה של אסד, וכן את מספר ההרוגים שלהם בשנים האחרונות.

מראת גבידולין, לשעבר ראש משרד המודיעין  של ארגון "וגנר"בסוריה, אמר אתמול בראיון לערוץ רוסי, כי גיוס שכירי חרב של ארגון "ווגנר" לסוריה בא למנוע את מותם של חיילי הצבא הרוסי הפועלים על אדמת סוריה לאחר שהקרמלין הבין כי מיליציית אסד (הצבא הסורי) לא הצליח לבצע פעולות קרקעיות ללא סיוע אווירי רוסי.

גבידולין, שהיה יותר מאוחר גם היועץ של "הטבח של פוטין " (פריגז'ין), הוסיף כי כ-400 שכירי חרב ואגנר נהרגו בסוריה במהלך השנים האחרונות, וכי החברה שילמה למשפחותיהם חמישה מיליון רובל כפיצוי על הרג בניהם.

הבכיר הרוסי חשף גם את המציאות של מיליציית אסד במישור הצבאי והארגוני ואת תפקידה במבצעים הצבאיים שבהם היא הגאתה ואמר כי "צבא סוריה הוא לא צבא… חייהם של חיילים סורים נחשבים  כחסר ערך בסוריה".

על התפקיד האמיתי של שכירי "ווגנר" וכוחות רוסים בפעולות צבאיות לצד המיליציות של אסד, אמר גבידולין בראיון: "המיליציות הסוריות הנתמכות על ידי רוסיה (כגון כוחות "אלנימר") קיבלו באופן שגרתי קרדיט על הפעולות שביצעו לוחמי וגנר. למשל, סריקת כפרים שבהם פעל דאעש בדיר א-זור, שם החיילים הסורים סירבו לפעול נגדם.

הוא גם דיבר על המתיחות שהתרחשה בין הכוחות הרוסיים ללוחמי וגנר בסוריה במהלך 2017, ואמר כי שכירי החרב נאלצו להשתמש בבתי החולים הצבאיים הסורים לצורך טיפול רפואי במקום להשתמש בבית החולים הרוסי ב"חמיימים" שבלטקיה, והוסיף: " הטיפול היה נוראי.. כ-50% נדבקו בצהבת" עקב תנאים לא תברואתיים.

 

הכיבוש הרוסי הביא במהלך השנים האחרונות שכירי חרב רוסים מארגון "ווגנר" כדי לתמוך בבעל בריתו, מיליציית אסד, בקרבות שהיא מנהלת נגד האופוזיציה ברוב שטחי סוריה.

וגנר נוסדה בשנת 2014 כדי לתמוך בבדלנים פרו-רוסים במזרח אוקראינה, וזוכה לתמיכה כספית מתקציב המדינה הרוסי, בנוסף לתמיכה בנשק ממשרד ההגנה הרוסי. הארגון נוסד, לכאורה,  על ידי יבגני פריגוז'ין, איש עסקים רב עוצמה הקשור קשר הדוק לוולדימיר פוטין, והוא מכונה "הטבח של פוטין".

במרץ 2021, שלושה ארגוני זכויות אדם סוריים ובינלאומיים הגישו תלונה פלילית במוסקבה נגד שכירי החרב הרוסים "ווגנר" הנלחמים לצד המיליציה של אסד על רקע הרצח, העינויים וההשחתה של אדם סורי לפני שנים – צעד ראשון מסוגו נגד רוסיה ושכירי החרב שלה שהשתתפו בהרג העם בסוריה.

התלונה הפלילית, שהוגשה בבירה מוסקבה, הגיעה בשמו של סורי שעונה, נרצח, הושחת ונערף על ידי שישה משכירי החרב הרוסים מארגון "ווגנר" בעיר חומס, עם שובו מלבנון ב-2017 , באשמת עריקה ממיליציית אסד.

קרדיט: רשת אוריינט ניוז ורשתות חברתיות