מבזקי חדשות מלב האירועים באיראן – מתעדכן

דיווחים רבים טוענים כי בלמעלה מ-100 ערים גדולות באיראן ישנם כרגע מהומות אזרחים קשות וכי נספרו כבר מעל 100 הרוגים בעוד שאלפים אחרים נעצרו ברחובות.

להלן דיווחים מהרשתות החברתיות באיראן באשר לנעשה כרגע באיראן: 

*- מידע סותר על ניסיונותיהם של מפגינים איראנים באמצע טהרן להסתער על בניין הרדיו והטלוויזיה

ומשמרות המהפכה מחולקים על פני יותר מאלף ערים, בנוסף לעיסוק של 50 אלף מהצבא בחזית ארמניה.

*- שר החוץ האיראני: המדינה שלנו היא אי של יציבות באזור סוער.

*- המשטר מוציא מאות אלפים מתומכיו להפגנות תמיכה במשטר המולות.

*-איראן חסמה את שרותי האינטרנט בארצה למניעת דליפת חדשות .

תמונה

*- דיווח עיראקי: הטרוריסט המושחת, מוג'טבה חמינאי – Mojtaba Khamenei, הוא זה שמוביל את דיכוי המהפכה באיראן בשם אביו.

*- השדר הבכיר של רשת אלג'זירה – ג'מאל ריאן: ההפגנות באיראן מופעלות על ידי יחידת המודיעין הישראלית 8200 שדואגת לסכסך בין מדינות האזור.

תמונה

*- תלונות באיראן : 3 חברות הקונגרס האמריקאי המוסלמיות לא גינו במילה את רצח הנערה הכורדית באיראן ולא אמרו מילה לטובת המפגינים כרגע הערי איראן. (ככה זה כשאיראן ממנת אתכן!!)

תמונה

*- פריצה לערוצי טלוויזיה באיראן מתרחש ברגעים אלו על ידי מפגינים ומקרינים סרטונים של נשים ללא כיסויי ראש המעודדים את האיראנים להפגין.

*- מפגינים מול בניין ה-BBC בלונדון, קוראים: "BBC תתביישי לך!" למחות נגד הסכמה המערבית, והיעדר סיקור תקשורתי על פשעי המשטר האיראני.

*- חיזבאללה מציע למשמרות המהפכה  לשלוח 4000  לוחמים שיעזרו לשמור על מוסדות שלטון בטהרן.

אפשר גם שהמסמך מזוייף ונועד ללוחמה פסיכולוגית נגד המשטר.

תמונה

*-  המפגינים בטהרן טוענים כי השתלטו על מספר אופנועים של כוחות הביטחון .

*- בשל קצב ההפגנות הגובר והרחבתן לאזורים נרחבים באיראן , חלק מהאוניברסיטאות בטהרן ובאזורים אחרים הכריזו על סגירת שעריהן והחלו להיערך להוראה מרחוק. יש חשש שאופציה זו תיכשל עקב פגיעת הרשויות בשירות האינטרנט ברוב הזמן.

*- איראן- : ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי.

*- ההפגנות באיראן נמשכות זה היום השמיני ברציפות, והן מתרחבות, וכללו, לפי הסטטיסטיקה הרשמית, 133 ערים ביותר מ-30 מחוזות, מה שגרם לנשיא איראן איברהים ראיסי לדרוש להתמודד בתקיפות עם מה הוא כינה "אלה שתוקפים את ביטחון המדינה".

*- איראן מקימה חדר מצב לטיפול במהומות שהתפשטו ברחבי המדינה.

בחדר המצב יהיו נציגים מהגופים הבאים :  נציג שר הפנים, שר המודיעין, מפקד המשטרה וסגן מפקד משמרות המהפכה, שר התקשורת, ראש תאגיד הרדיו והטלוויזיה, סגן ראש מערכת המשפט, נציג לשכת המנהיג העליון, נציג הצבא האיראני ומפקד כוחות הבסיג'.

*- מקורות איראנים, המצטטים את המועצה לביטחון לאומי של איראן, אומרים כי הפרת הריבונות של איראן, במיוחד על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי, כדי להרחיב את ההפגנות, לא תישאר ללא מענה.

*- המפגינים החלו לחסום חלקים של טהרן.