שר החוץ הסעודי: המל"טים האיראנים הם סכנה גוברת שיש לעצור אותה

שר החוץ הסעודי, הנסיך פייסל בן פרחאן, הדגיש כי טכנולוגיית המל"טים האיראנית מהווה איום הולך וגובר על המזרח התיכון, והדגיש את החשיבות של שיתוף הפעולה בין מדינות האזור כדי להתמודד איתה.

בהצהרה לעיתון אשרק אל-אווסט אמר בן פרחאן על פרטי שיתוף הפעולה הזה, בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק: "יש לטפל בנושא באמצעות שתי גישות. גישה לטווח קצר תלויה בבניית יכולת להתמודד עם סכנות קיימות".

לדברי הנסיך פייסל, הגישה ארוכת הטווח מחייבת "עבודה משותפת כדי להבין את האיומים ולבנות מסגרות לתוכנית פעולה שתעזור לנו לבנות טכנולוגיות בעתיד כדי שנוכל להתמודד עם הסכנה הזו ולהגן על עצמנו ועל שותפינו מפניה. "

במהלך השתתפותו בפורום שאורגן על ידי קרן המחקר THINK של קבוצת המחקר והמדיה הסעודית בשיתוף מכון המזרח התיכון, שר החוץ הסעודי ציין כי איראן מספקת  לחות'ים מל"טים ללא הפסק, וציין כי סעודיה הצליחה להדוף כ-94 אחוז מהתקיפות של כלי הטיס  הבלתי מאויישים נגדו.

לגבי שביתת הנשק בתימן, הנסיך פייסל הבהיר כי החות'ים מציבים כעת שורה אינסופית של דרישות שממשלת תימן לא יכולה להגיב עליהן, מה שמרמז שהחות'ים לא יסכימו להאריך את שביתת הנשק כי האינטרסים של העם התימני לא נוגע להם.

קרדיט: Levent News _ " מזרח תיכון "