מה קורה בגופנו כאשר אנו שותים 4 כוסות תה ביום.. השפעה ישירה על הלב

צוות של מדענים סינים חשף את ההשפעות הישירות המתרחשות בגופנו בעת שתיית 4 כוסות תה ביום, כאשר הם סקרו 19 מחקרים, במטרה להציג את תוצאותיהם במפגש השנתי של האגודה האירופית לחקר הסוכרת, בשבוע הבא.

השפעת שתיית 4 כוסות תה

בסקירה של מחקרים קודמים, הכוללים יותר ממיליון מבוגרים ב-8 מדינות, הממצאים היו:

1- שתיית מספר כוסות תה ביום, תורמת להפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, סוכרת ותמותה בכלל.

2- המחקר מצא גם ששתיית 4 כוסות תה ביום במשך עשור, בין אם תה שחור, ירוק או סיני "או לונג", מפחיתה את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 ב-17%.

3- התוצאות הראו כי שתייה של 1 עד 3 כוסות ביום בלבד הפחיתה את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 ב-4%, ו"הסיכון לפתח סוכרת ירד ב-1% עבור כל כוס יומית נוספת".

4- מחקר שפורסם בחודש שעבר גילה ששתיית שתי כוסות תה שחור או יותר ביום במשך 14 שנים הפחיתה את הסיכון הכולל למוות ב-9 עד 13% בקרב אנשים בבריטניה, בהשוואה לאלה שלא שתו תה.

5- עם זאת, זה תורם למניעת סוכרת וגם מחלות לב: "יש קשר בין שתיית כוסות תה מרובות לבין סיכון נמוך יותר למחלת לב כלילית ושבץ מוחי".

תה נלחם בדלקת?

התה מכיל נוגדי חמצון, מה שמאפשר לו להילחם בדלקות.

ייתכן שהיתרונות הבריאותיים של התה קשורים לפוליפנולים, המספקים נוגדי חמצון. "אנחנו חושבים שהממצאים שלנו יהיו מאוד מרגיעים עבור אנשים שכבר שותים תה", אומר מאקי אינו-צ'וי, מדען במכון הלאומי לסרטן בסין שהוביל את המחקר. .

שתיית תה והסיכון לחלות בסרטן

התוצאות היו שונות לגבי הקשר בין שתיית תה והפחתת הסיכון למוות מסרטן, שכן למרות שכמה מחקרים קודמים הצביעו על כך ששתיית תה עשויה להפחית את הסיכון לסרטן הערמונית, הריאות, השחלות או המעי הגס, מחקר אחד מצא גם ששתיית 3 כוסות של תה שחור ליום היה גורם סיכון משמעותי לסרטן השד.

מחקר אחר אמר: "שתיית תה חם מאוד הייתה קשורה לסיכון מוגבר לסרטן הוושט".

בהקשר זה, אמר אינו-צ'וי, "התוצאות לסרטן היו מעורבות יותר", וציין כי מדענים כיום "אינם ממליצים המלצות כלליות לגבי הכמות האידיאלית של שתיית."

"לא היינו ממליצים לאנשים לשנות את צריכת התה שלהם רק על סמך מחקר אינדיבידואלי זה", הוסיף.

ההשפעה של שתיית כוסות תה

קרדיט: סטפ ניוז