ערוץ אלמנאר: ישראל מנסה לכפות על לבנון תנאים חדשים

"מסתבר כי כל מה שהישות הציונית ניסתה לעשות לעיני העולם בעצרת האו"ם השנתית הוא להרוויח זמן שאין לה , למרות שהגורמים הלבנוניים שנפגשו עם המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין בניו יורק דיברו על התקדמות משמעותית לקראת ההסכם"  – כך מדווח ערות חיזבאללה אלמנאר.

"מקורות פוליטיים בכירים המעורבים במשא ומתן רמזו בזהירות רבה כי בימים הקרובים אנו עלולים להיות עדים לסימנים וסיבוכים חדשים , שכן לא ניתן עוד להסתמך על הצהרות אופטימיות בלבד בטרם ההסכם יתגבש במלואו ויוצג לממשלת לבנון" .

"המקורות אמרו כי אנו עומדים בפני ימים קריטיים ביותר עם האויב הזה . במיוחד לאור המידע שמתקבל בשעות האחרונות המכיל סתירות בין מה שישראל הסכימה לו לבין מה שהיא מנסה לכפות" .

"לנג'יב מיקאטי, לא ממש אכפת לו להשאיר את המשא ומתן פתוח וללא קביעת זמנים וברצונו להפוך את תיק התיחום לכרטיס סחיטה בתיק של הרכבת ממשלה או להשאיר אותו עד תום כהונתו של הנשיא עאון על בסיס הקפאת ההסכם עד לאחר הבחירות בישראל , דבר שההתנגדות הכריזה עליו כבלתי מקובל" .

"חלק ניכר ממה שמתפרסם על המשא ומתן על תיחום הגבול הימי בניו יורק אינו משקף את העובדות וישנה אי בהירות בהמשך המשא ומתן ".

"היום אין ביטחון לאף אחד מבכירי חיזבאללה כי נושא התיחום הימי מתקדם ובטח לא לקראת סיומו . ישנה פרגמטיות בהתמודדות מול האויב הציוני אך לא ניתן לסמוך עליו עוד בהמשך הימים הבאים כי הם מעוניינים בפיתרון שישיב ללבנון את זכויותיה המלאים" .

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות