מעצר של עשרות אנשי מיליציות איראניות בסוריה בחשד לשת"פ עם האמריקאים

במהלך הימים האחרונים עצר המודיעין של המשטר הסורי 34 חברי מיליציות המזוהות עם משמרות המהפכה האיראניים וחיזבאללה במספר אזורים במחוז דיר א-זור שבמזרח המדינה, באשמת שיתוף פעולה עם הקואליציה הבינלאומית ועם גורמים זרים, כך מדווח היום מרכז המעקב הסורי.

בעקבות מעצרים אלו החלו קציני משמרות המהפכה, מפקדי חיזבאללה וקצינים במודיעין של חיל האוויר הסורי לתחקר את אנשי המיליציות שנעצרו.

שיתוף פעולה עם בעלות הברית

העצורים עומדים בפני אישומים של שיתוף פעולה עם "הקואליציה הבינלאומית" ועם גורמים חיצוניים, ובמעקב אחר תנועות האיראנים וחיזבאללה ומתן קואורדינטות של מפקדות, אתרים צבאיים ומחסני נשק במחוז דיר א-זור, מה שהוביל לתקיפות צבאיות בהתאם למודיעין שהתקבל.

פקודות להגבלת תנועות

בנוסף, מקורות יודעי דבר דיווחו כי 9 מהעצורים הועברו לבירה דמשק וכי העצורים היו בין אלה שביצעו פיוסים והסדרים עם כוחות המשטר, והצטרפו לאחר מכן למיליציות המזוהות עם איראן, כך לפי המצפה הסורי .

לפני יותר משבועיים הוציאו המיליציות המזוהות עם איראן פקודות לחבריהם להגביל את תנועותיהם במתחמים הצבאיים שם הם שוהים , מחשש שיהוו מטרות אפשריות לתקיפות אוויריות מצד הקואליציה הבין לאומית או ישראל.

מעצרים אלו מגיעים לאחר חקירה קודמת שביצע חיזבאללה לפני 10 ימים, במסגרתה נעצרו בשורותיו 17 בני הלאום הסורי, באשמת שיתוף פעולה עם "הקואליציה הבינלאומית".

תקיפות ישראליות

ראוי לציין שבעוד המיליציות האיראניות מתמודדות עם "בגידות" בבית, ישראל מגבירה את התקיפות שלה על אתריהם, שהאחרונה שבהן הייתה התקיפה על יחידה 2250, وحدة 2250,  בדמשק, האחראית על הובלת ציוד וכוח אדם מאיראן לסוּריָה.

טהראן שלחה כוחות ממשמרות המהפכה שלה, בתחילת 2012, כדי לסייע לבעל בריתה, בשאר אל-אסד, להתעמת עם האופוזיציה החמושה שנלחמת להפלתו, והיא גם תמכה במיליציות חמושות רבות הפועלות על אדמת סוריה.

מלבד האיראנים, קבוצות אפגניות ועיראקיות הנתמכות על ידי איראן מילאו תפקידי לחימה חיוניים, בפיקוד חיזבאללה הלבנוני.

באשר למקום נוכחותם, הרי שהם מרוכזים באזורים הסמוכים לגבול עיראק, וכן ברוב האזורים האחרים שבשליטת המשטר.

איראנים בסוריה:

קרדיט: אלערביה והמצפה הסורי לזכויות אדם