פעילות חריגה של בכירי משמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה לקראת תקיפה

רשת החדשות הסורית " עין אל-פורת" חשפה כי משמרות המהפכה האיראניים, בשיתוף עם המיליציות "אסאייב אהל אל-חק, חיזבאללה עיראק, גדודי האימאם עלי וסייד א-שוהדא", מתכוננים להוציא לפועל פעולה צבאית, לאחר קיום מספר פגישות בין מפקדי המיליציות הבולטים בעיר אל-בוקמאל, סוריה. 

מהרשת נמסר כי המיליציות האיראניות נערכות לפעולה צבאית, שעשויה לבוא לידי ביטוי בפגיעה בבסיס האמריקאי – אל-תנף בדרום מזרח סוריה. 

הרשת ציינה כי במהלך הימים האחרונים התקיימו מספר פגישות של מפקדי המיליציות באלבוכמאל, הווי אומר "חאג' עסכר" (שחוסל באופן מסתורי יום אחר כך), "חג' מסעוד אל-איראני"- גורם ביטחוני, "אבו אל-פידא אל-עיראקי", מנהיג מיליציית חיזבאללה עיראק, ו"אבו זינב אל-לובאני" בכיר חיזבאללה הלבנוני באל-בוכמאל, בכיר במיליציית "עסאיב" – אבו ראמה אל-עיראקי, ובכיר בארגון "גדודי אימאם עלי" בפיקודו של "אבו עלי אל-כרבלאי".

حركة "أنصار الله" الحوثية تبحث عن مَوْطِئ قدم لها شرقي الفرات - فرات بوست -  euphratespost

המקורות ציינו כי שלשום נכנסו למעבר הגבול (הלא מוכרז) בין סוריה ועיראק , הנמצא בשליטה איראנית מלאה ,  3 מכוניות גדולות של יונדאי, מלוות ב-7 טנדרים מצוידים במקלעים ובלוחמים, ו-3 אנשי צבא המשתייכים למשמר המהפכה האיראני, עם כ-20 לוחמים.

המקורות הוסיפו כי מכונית פרקה ציוד במחסן עסאיב בעיירת הגבול אל-הארי הגובלת בעיראק, בעוד רכב יונדאי יחד עם הטנדרים פנו לשכונת ג'מיאת – الجمعيات  באל-בוקמאל, ונכנסו בין הבתים שם נמצאת המפקדה של חיזבאללה הלבנוני ורכב נוסף נכנס למעבר המאובטח באל-סויעיה – السويعية.

על פי המקורות, משלוח הנשק שנכנס דרך המעבר האיראני כלל תחמושת רגילה, טילים לטווח בינוני – صواريخ متوسطة المدى  וכלי טייס לא מאויישים.

شبكة عين الفرات | ماذا يوجد داخل المربعات الأمنية في مدينة البوكمال؟

קרדיט: איראן אינסיידר ועין אלפרת