אלג'ומהוריה הלבנוני: לבנון עלולה להכנס לכאוס בטחוני בלתי נשלט

מתגבר החשש בלבנון מפני כאוס ביטחוני שיוביל למצב שכוחות הביטחון עלולים שלא לשלוט בו, לאור שיעורי העוני הגבוהים, וירידת ערך השכר של אנשי הביטחון עד לגבולות מדאיגים , למשל , שכר חייל בצבא לבנון אינו עולה על -33 דולר לחודש , כאשר שערו של דולר אחד עבר את הסף של 38,000 לירות לבנוניות – כך כותב היום אתר החדשות הלבנוני אלג'ומהוריה.

״באשר לתרחיש  הגרוע ביותר שאנו חוששים ממנו", הוא אומר, "שיש כאוס ביטחוני גדול שעשוי להתחיל מהעיר טריפולי ולהתרחב. למחנות הפלסטינים, בתנאי שזה ישפיע על כל האזורים, כך שכוחות הביטחון לא יוכלו לשלוט בו ולעצור את המבוקשים. במיוחד לאור תנאי החיים הירודים מאוד שבהם חיים כוחות הביטחון".

שר הפנים הממלא מקום, בסאם אל-מאוולאוי, אינו מסתיר כי "המשברים החברתיים הנובעים מהמציאות הפיננסית והכלכלית הידועה גורמים לנו לצפות את האפשרות של כאוס, ושירותי הביטחון נשארים נוכחים, ערניים ובמצב של "מוכנות וזו חובתם", מדגישים בהודעה לאשרק אל-אווסט. "ממשיכים למלא את חובתם לשמור על הביטחון והסדר, למרות הנסיבות הקשות. הלבנונים לא רוצים מלחמה, והדיווחים הביטחוניים שאנחנו עוקבים אחריהם מדי יום לא מצביעים על צפוי לאירועים ביטחוניים".

הוא הוסיף, "אנו סומכים על הפטריוטיות של כוחות הביטחון והמודעות של מנהיגיהם, ולכן כוחות אלו נשארים מודעים ונוכחים כדי לשרת את המדינה ולהגן על הקהילה. אנחנו גם עובדים עם מנהיגי הביטחון והצבא כדי להבטיח את הדרישות של שירות גורמי הביטחון, לרבות דלק ותרופות, והתאמת שכר למרות הקשיים". (קרדיט: כותבים מקבוצת נציב)

קרדיט: אלגומהוריה