הידרדרות במצב בריאותו של חמינאי- סובל מ"מחלה קשה"

ארבעה מקורות שונים מתוך איראן חשפו כי המנהיג העליון של המהפכה האסלאמית באיראן, האייתוללה עלי חמינאי, שוכב במיטה בפיקוח רופאים כבר שבוע, לאחר שחלה במחלה קשה.

ולפי מקורות שסיפרו ל"ניו יורק טיימס ", הגבר בן ה-83 ביטל את כל הפגישות והאירועים שבהם נאלץ להופיע בפומבי בשבוע שעבר, בשל המחלה.

אחד המקורות סיפר כי חמינאי סבל בשבוע שעבר מכאבי בטן עזים ומחום גבוה, ולאחר מכן עבר ניתוח עקב חסימת מעיים.

הניתוח התרחש במרפאה פרטית שהוקמה בביתו ובמשרדו של חמינאי, ומאז הוא נמצא במעקב של צוות רופאים, כך לפי גורם המכיר את הניתוח.

המקור הסביר כי מצבו של חמינאי קריטי, אך כעת השתפר, למרות חשש הרופאים שהוא עדיין חלש מכדי לשבת במיטה.

تقرير أمريكي يكشف تدهور صحة خامنئي - دولة الأحواز العربية

קרדיט לתמונה: אלאיחוואזאת

"הביקור האחרון" .. אינדיקציות סותרות לגבי בריאותו של חמינאי

למרות החדשות הללו, סוכנות הידיעות "תסנים " של משמרות המהפכה האיראניים פרסמה ידיעה קצרה ביום שישי, בטענה כי חמינאי ישתתף בטקס דתי עם סטודנטים באוניברסיטה בשבת.

בימים האחרונים התעסקו קבוצות אופוזיציה מחוץ לאיראן בחדשות על בריאותו של חמינאי, ונראה כי נפוצו שמועות על מותו, אך אנליסטים הפנו את תשומת הלב לעובדה שנשיא איראן איברהים ראיסי , השתתף בפגישה ביטחונית אזורית באוזבקיסטן ומתוכנן לנסוע גם לניו יורק לנאום בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום רביעי. אם חייו של חמינאי היו בסכנה, ראיסי היה מבטל גם את נסיעותיו לחו"ל.

למרות עוצמתו של הטיעון הקודם, ראוי לציון כי משרדו של חמינאי ביטל פגישה שנתית חשובה עם אסיפת המומחים , ב-6 בספטמבר, בשל מחלתו הקשה, כך על פי מקורות.

כמו כן, חבר באסיפת המומחים, האשם האשמידה חריסי, אישר לעיתון איראני כי חמינאי, בניגוד לביקורים קודמים, לא נפגש הפעם עם חברי האסיפה.

לפני שבועיים נסע חמינאי לעיר משהד כדי לקיים טקסים דתיים במקדש האימאם רזא, ואמר למלוויו שם שהוא מרגיש שזה יהיה ביקורו האחרון בהיכל, לאור שנותיו המתקדמות, כך העיד אחד מהם. המקורות הבקיאים בטיול הזה, הוסיפו כי בריאותו של חמינאי כבר התדרדרה זמן קצר לאחר הגעתו לטהראן.

משלחת איראן לאו"ם בניו יורק סירבה להגיב לידיעה זו, בטענה שאינה יכולה להגיב מיד ללא אישורה של טהראן.

ארבעת המקורות שדיווחו על החדשות ל"ניו יורק טיימס", שניים מהם נמצאים בתוך איראן, ואחד מהם מקיים קשר הדוק עם משמרות המהפכה האיראניים, ביקשו שלא להזדהות  בנושא רגיש כמו בריאותו של האייתוללה חמינאי.

באופן כללי, איראן אינה נוהגת להתייחס למצבו הבריאותי של חמינאי, למעט בשנת 2014, כאשר התקשורת הרשמית דיווחה בהרחבה כי חמינאי עבר ניתוח בערמונית והחלים ממנו.

קרדיט: סוריה טי וי