"וגנר" מגייס אסירים רוסים להילחם באוקראינה בתמורה להבטחות חנינה

סרטון וידאו הראה את ראש חברת שכירי החרב " וגנר" משוחח עם אסירים רוסים ומסביר להם את יתרונות הלחימה עם קבוצתו באוקראינה, שתכלול את שחרורם לאחר שירות של 6 חודשים בשדות הקרב.

בסרטון הווידאו ,שפרסם העיתון הבריטי " The Times ", מייסד אותו ארגון, איש עסקים בולט, מופיע יבגני פריגוז'ין, בן 61, המכונה "הטבח של פוטין", שאחת מחברותיו מספקת שירותי קייטרינג לקרמלין.

"תוך שישה חודשים תחזרו לבתיכם לאחר שתקבלו חנינה כללית, ולכן לא תחזרו שוב לכלא", אמר פריגוז'ין לאסירים בכלא במרכז רוסיה.

הוא הוסיף, ואיים על המסרבים להילחם לאחר הגעתם לאוקראינה כי יסווגו כעריקים, ולכן יוצאו להורג מיד ב"ירי".

בהתחייבויות נוספות, "הטבח של פוטין" ביקש גם לא לנסות לקיים יחסי מין עם נשים מקומיות או לקחת סמים, למרות שקיימים דיווחים של ארגוני זכויות אדם המדברים על מקרי אונס שבוצעו על ידי כמה גורמים בכוחות הפולשים באוקראינה.

בדבריו לאסירים אישר איבונגי כי הוא מדבר אליהם כנציג של המערכת הצבאית, והוסיף: "המלחמה הזו אכזרית מאוד, לא כמו מלחמת צ'צ'ניה ולא דומה לה בכלל".

הוא הוסיף: "אנחנו צורכים פי שניים וחצי יותר תחמושת ממה שהיה בשימוש בקרב סטלינגרד (נגד הנאצים)".

הוא ציין כי לא יהיה מקום לנסיגה או כניעה בשטחי הלחימה, והסביר כי מי שיסכים להצטרף יאומן להשתמש בשני רימוני היד שכל אחד מהם יצטרך להשתמש אם ייאלץ להיכנע "כדי להרוג איתם כמה חיילים מהכוחות האוקראינים".

לפי הקליפ, שפורסם באינטרנט על ידי בעלי בריתו של היריב הרוסי הבולט, אלכסיי נבלני, פריגוז'ין אמר למי שהוא מדבר איתם שאין מצב שהם יפלו בשבי.

תמונה מתוך הסרטון שהופץ ברשתות החברתיות:

תמונת מצב מתוך הסרטון

הוא המשיך, מתגאה בכך שהוא היחיד שיכול להשיג חנינה לאסירים שנשפטו ליותר מעשר שנות מאסר, ואמר: "יש שניים שמסוגלים להוציא אותך מכאן עם קופסאות עץ (ארונות קבורה), והם אללה (כאילו הוא פונה לאסירים מוסלמים) ואלוהים, אבל אני מסוגל להוציא אותך מכאן בחיים אם תקבלו את הצעתי להצטרף לקבוצת וגנר".

לפי מומחים, ההערכה היא שקטע הווידאו הזה תועד בכלא ברפובליקה של מריאל בפדרציה הרוסית, כ-700 קילומטרים מזרחית למוסקבה.  

מוסקבה הגבירה את מאמציה לגייס "מתנדבים" מבתי הכלא הרוסיים כדי למלא את המחסור בצבאה, הסובלים מתסכול וחוסר ניסיון, והדבר ניכר בנסיגה המשמעותית של כוחות הקרמלין בצפון מזרח אוקראינה בתקופה האחרונה.

כמה מקורות ציינו כי קבוצת וגנר הייתה "מעוניינת במיוחד" בגיוס אסירים שהורשעו ברצח ובפשעים אלימים אחרים.

פעילת זכויות האדם הרוסית, אולגה רומנובה, אמרה לאתר Current Times כי לפחות 10,000 אסירים גויסו עד כה בתמורה לחנינה מאוחרת יותר, וציינה כי החוקים הרוסיים הנמצאים כרגע בתוקף אינם מעניקים חנינה לאסירים בתמורה לשירות צבאי. (קרדיט: אלחורה)