התפשטות מוטציה חדשה של נגיף הקורונה האחראי על רוב מקרי ההדבקות

זן חדש של נגיף הקורונה מעורר פחד בעולם לאחר שהחל להתפשט במהירות רבה, במיוחד בארצות הברית ובבריטניה, ומהווה כעת כ-9 אחוז מהמקרים.

אתר " Science Alert " דיווח ש-BA.4.6, הוא תת-וריאנט של נגיף הקוביד 19 שצבר תאוצה במהירות בארצות הברית, ומתפשט בבריטניה.

המסמך האחרון על הואריאנטים של הקוביד מסוכנות הבריאות הבריטית הצביע על כך שהשבוע,וריאנט BA.4.6 היווה כ-3.3 אחוזים מהדגימות בבריטניה. מאז הוא גדל ומהווה כ-9 אחוזים.

לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, BA.4.6 מהווה כעת יותר מ-9 אחוז מהמקרים האחרונים ברחבי ארצות הברית. הגרסה התגלתה גם במדינות רבות אחרות ברחבי העולם.

האתר אמר כי נראה שהגרסה החדשה אינה גורמת לתסמינים חמורים של המחלה, אם כי היא עשויה להיות מסוגלת יותר להתחמק ממערכת החיסון, בהשוואה לגרסאות קודמות.

אוניברסיטת אוקספורד דיווחה שאנשים שקיבלו שלוש מנות של חיסון נגד הקוביד המקורי מפייזר יצרו פחות נוגדנים בתגובה ל-BA.4.6 בהשוואה ל-BA.4 או BA.5. זה עניין שמדאיג את המדענים.

המנהל הכללי של ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר לאחרונה שהעולם קרוב מתמיד לחיסול מגפת קוביד-19, שגבתה את חייהם של מיליוני אנשים מאז סוף 2019.

על פי הדו"ח האפידמיולוגי האחרון שפרסם ארגון הבריאות העולמי המוקדש למגפת קוביד-19, מספר הנדבקים ירד ב-12 אחוזים במהלך השבוע מה-29 באוגוסט עד ה-4 בספטמבר, בהשוואה לשבוע הקודם, והגיע לכ-4.2 מיליון נדבקים חדשים.

تطورات كورونا... رصد السلالة الجديدة وتواصل التلقيح

קרדיט: אלחורה ואלערביכ