ארה"ב תספק לירדן טילי נ"ט מתקדמים מדגם ג'בלין

הפנטגון הכריז על הענקת חוזה בשווי של  311.17 מיליון דולר לחברות  ריית'און ולוקהיד מרטין לייצור טילי נ"ט מדגם Javelin עבור הצבאות של ירדן וליטא. שתי החברות האמריקאיות ייצרו במשותף את טילי ה- Javelin ל-2 הצבאות

מפעל ריית'און/לוקהיד מרטין, הממוקם בעיר טוסון, אריזונה, קיבל תיקון הזמנה לסך כולל של  311,171,700 דולר לייצור טילי Javelin. בשנה הפיסקלית 2022 מקרנות מכירות צבאיות למדינות חוץ (ירדן וליטא) והקצאת רכש צבאי בסכום של 311,171,700 דולר ", נאמר היום בהצהרה של משרד ההגנה האמריקאי.

אספקת הטילים צפויה להסתיים עד 30 בנובמבר 2026.

טיל Javelin משוגר מפלטפורמה או מהכתף, משקלו כ-7 קילוגרמים, וטווחו של כ-2,500 מטרים.

הטווח המרבי שלו הוא כ-4,750 מטר.

הוא נבדל מטילי נ"ט אחרים בכך שהוא נופל על המטרה מלמעלה ולא מהצד, כמו שאר הטילים, מה שמקנה לו יתרון של התגברות על מכשולים ויכולת לפגוע בטנקים באזורים החלשים ביותר שלהם.

הטיל כונה "הרומח" – “الرمح” מכיוון ששיטת השיגור שלו דומה לזריקת חנית שנופלת לקרקע בזווית תלולה. היא מאופיינת גם בכוח הרס גבוה, שכן היא מסוגלת לחדור כל טנק, לפי דו"חות צבאיים. 

כמו כן, הטיל משתמש במערכת הנחיה עילי, והוא פוגע במטרה בנקודה החלשה ביותר של המטרה, מלמעלה.

על פי דיווחים צבאיים, טילי הJavelin מיועדים לפגוע בטנקי מערכה ראשיים, כלי רכב משוריינים, בונקרים, מערות, ביצורים ומסוקים בטיסות נמוכות ויש לו שיעור פגיעה הגבוה מ-94 אחוזים.

הערה: ערך טילי הנ"ט האמריקאים שיסופקו לצבא ירדן הוא מעל 100 מיליון דולר, כסף שלא נמצא כרגע בידי ירדן עקב משבר כלכלי חמור העובר על המדינה.

ארה"ב מספקת טילים מתקדמים אלו כדי לאפשר לירדן להתמודד עם איומים צבאיים איראנים ההולכים ומתפתחים לאורך גבולם הן מצפון , מכיוון סוריה , והן ממזרח מכיוון שטח עיראק , 2 מדינות הנמצאות תחת שליטה איראנית מטרידה.

صواريخ جافلين المضادة للدبابات.. رمز الدعم الأمريكي والمقاومة الأوكرانية  (فيديو) | أخبار حرب روسيا على أوكرانيا | الجزيرة مباشر

קרדיט: אלחורה ואלג'זירה