כיצד תראה לחימה מול חיזבאללה? אלוף פיקוד הצפון הנכנס מעריך

 אלוף פיקוד הצפון הנכנס אורי גורדין נתן ראיון לכתב וואלה הד"ר אמיר בוחבוט  בו ניסה להעריך "כיצד תראה לחימה מול חיזבאללה?"

להלן דבריו:

"אתרי הרס קטנים? כמעט 10,000 בשלושה שבועות. אתרי הרס בינוניים – מאות רבות יהיו של בניינים שלא קרסו אבל תהיה בהם פגיעה מבנית, ולכן אי אפשר להשתמש בו כי הוא עומד לקרוס. אתרי הרס כבדים זה כשהבניין קרס ונדרש לחלץ מבין ההריסות. יהיו בודדים כאלה".
מה האיום הממשי על קו יישובי קו המגע?

"כשאנחנו מסתכלים על כוח האש של חיזבאללה, כמעט 50% מארסנל הנשק שלהם מכוון ויודע להגיע ל-15 ק"מ צפוניים (נהריה, כרמיאל, עכו, צפת, קרית שמונה וכו'). עוד 40% מהחימוש שלהם עד קו חיפה. רק 5% לחלק הרחוק. זה לא שיש מקום במדינת ישראל שאין בו איום. אבל הוא יותר נמוך. לכן צריך לנהל את זה נכון ומושכל. 5 ק"מ קרובים למרחב לבנון. כמות האש שיכולה להגיע לשם היא גדולה בעשרות מונים מכל המרחבים במדינת ישראל. לכן אותם נתעדף.

מה התרחיש שאליו אתה נערך?

"יש היום סדר כוח גדול של חיזבאללה שנמצא בדרום לבנון, וערוך ומוכן לפעולה. יש סדר כוח אש מוכן ומכוון לעבר ישראל בכל רגע נתון. ויש סדר כוח שיודע גם לצאת מהמחסנים ומהמצבורים שלו ולהיות מכוון לכיוון ישראל. והדבר הזה הוא בפירוש הרבה יותר ממוצב קדמי, זה צבא קדמי, צבא טרור.

קרדיט : "אפקט הפרפר" מקבוצת נציב  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות