שגריר ארה"ב לשעבר ברוסיה:פוטין לא יתאושש מהטעויות שלו במלחמת אוקראינה

מייקל מקפול, שגריר ארה"ב לשעבר ברוסיה, אמר כי מנהיג רוסיה ולדימיר פוטין נתקל ביותר מדי כישלונות במלחמת אוקראינה ושלא סביר שיצליח להתאושש מהם.

במהלך הופעה ב-NBC Meet the Press ביום ראשון, מקפאול טען כי פוטין "נכשל" בכל "יעדיו האסטרטגיים" שנקבעו לפלישה למוסקבה.

"זכור, לפני שישה חודשים, הוא אמר שהוא הולך לאחד אוקראינים ורוסים כי האוקראינים הם רק רוסים עם מבטאים. הוא נכשל בכך", אמר מקפאול. "הוא נכשל בדה- נאציפיקציה (הטלת אשמה באויביו שהם נאצים). הוא נכשל בפירוז. הוא לא הצליח לכבוש את בירת קייב. ועכשיו הוא רק נלחם בדונייצק ובחרסון".

מקפול התייחס גם לאופן שבו הורה פוטין לצבא הרוסי למצוא 137,000 חיילים חדשים בשבוע שעבר, ואמר כי מדובר ככל הנראה במאמץ של המנהיג הרוסי לשבור מצב של "קיפאון" באזורים באוקראינה השנויים במחלוקת.

"אז, ברמה האסטרטגית, אני חושב שהוא נכשל במלחמה הזו. אני לא רואה אותו מתאושש", אמר מקפול.

הוא אמר כי ייתכן שפוטין מעביר כעת את המיקוד שלו לאזור דונבאס כ"מטרה חדשה" בסכסוך, אך הוסיף כי המנהיג הרוסי יזדקק להרבה יותר חיילים כדי לעשות זאת.

מקפול הוסיף כי הרוסים עלולים לחשוב ש"הזמן משחק לטובתם" וכי המזל עשוי להתהפך לטובתם ככל שהמלחמה תימשך זמן רב יותר – שכן לאוקראינים עלולים בסופו של דבר להיגמר המשאבים".

מקפול הוא לא המומחה הראשון לצבא ולמדיניות חוץ שניתח כיצד מלחמת פוטין באוקראינה נעצרה. מפקד נאט"ו לשעבר, ג'יימס סטרברודיס, אמר החודש כי הוא מאמין שפוטין יודע שעשה "טעות חמורה" בפלישה לאוקראינה.

Putin 'Punishes' Generals After Losing 73 Military Vehicles In Failed River  Crossing Bid In Ukraine - YouTube

קרדיט: ביזנס אינסיידר    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות