המודיעין הסורי חושד שתושבים בקרבת שה"ת חאלב סייעו לתקיפה הישראלית

לפחות שלושה בני אדם נהרגו כתוצאה מהתקיפה האווירית על נמל התעופה הבינלאומי בחאלב וסביבתו ,אתמול בלילה, בפעם השנייה בתוך שבוע, וגרמו לו לצאת משירות, כך דיווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם ביום רביעי.

ביום שלישי בלילה פגעו התקיפות במסלול ההמראה הראשי, מה שהוביל להפסקת השימוש בו, כך אישרה התקשורת הרשמית, ולהסטת הטיסות לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

המצפה דיווח כי שלושה בני אדם נהרגו וחמישה נוספים נפצעו כתוצאה מהתקיפות, שהלאום שלהם וזהותם עדיין לא ברורה.

התקיפות אמש, לפי המצפה, השמידו מחסן השייך לקבוצות פרו-איראניות.

 

 

"צ'אם ווינגס", חברת התעופה הפרטית היחידה בסוריה, הודיעה כי "בשל הנסיבות הנוכחיות, כל הטיסות שלנו יועברו מנמל התעופה של חאלב לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק".

בראשון לחודש הזה, ישראל תקפה את נמל התעופה בחאלב, וגרמה לו נזק מהותי, כך לפי התקשורת הרשמית. גם אז יצא שדה התעופה מכלל שרות למספר ימים.

המצפה חשף כי אירגוני המודיעין הסורים , מודיעין חיל האוויר (הגדול ביותר בסוריה)  והמודיעין הצבאי של המשטר הנומינלי פשטו שעות לאחר ההפצצה על אזורים הסמוכים לשדה וערכו חיפושים נרחבים.  מודיעין חיל האוויר עצר הבוקר לפחות 5 בני אדם, בשכונת אל-מלכיה ובאזורי המגורים המקיפים את נמל התעופה הבינלאומי בחלב.

המצפה ציטט את מקורותיו שאמרו כי המודיעין של חיל האוויר עצר מספר אזרחים באשמת תקשורת עם "גופים עויינים".

גורמי הביטחון הסורים חושדים כי אזרחים הגרים בסמוך לשדה ושמביתם ניתן לצפות על השדה , הם אלו שסיפקו מודיעין "איכותי" לישראל שאיפשר לה לתקוף משלוחים איראנים שאך נחתו שם.

תמונות לוויין מציגות נזק למסלול הנחיתה של נמל התעופה הבינלאומי בחלב לאחר שהוא היה נתון לתקיפה אווירית

קרדיט: אלחורה