דיביזיה 4, המפוארת ביחידות צבא סוריה, הפכה למיליציה של גנבים ופושעים

דו"ח של המכון למחקרים במזרח התיכון אישר כבר בשנה שעברה, בסוף ספטמבר, כי היחידה הצבאית המפוארת , המצויידת ביותר בצבא סוריה , דיביזיה 4 , עליה נשען המשטר בדמשק , הפכה ליחידת "גובי כסף" בלבד, בכבישים, במחסומים צבאיים ובמעברים, וכי רוב המתנדבים ללחום בשורותיה הפכו עריקים מהצבא, או אנשים שהיו פושעים ומבוקשים שתמורת הסדרת תיקיהם הסכימו להצטרף ללחימה בסוריה בשורות יחידה זאת.

יחידות הדיביזיה מפוזרות כיום בכל רחבי סוריה ורוב פעילויותיה בתחום ביזת בתים נטושים וגביית דמי חסות בדרכים ובמרכזי הערים .

עם ירידת פעולות הביזה כתוצאה מהשקט בחזיתות, מטילה כעת דיביזיה 4 אגרות על אזרחים במעברים ובמחסומים לצורך גביית כספים, בנוסף לניסיונה ליצור מונופול על פעולות ההברחה באמצעות רשתות טרור הקשורות אליה.

המחסומים של הדביזיה נמצאים בתוך ומסביב לערים והם מטילים תמלוגים על סוחרים, נוסעים ואזרחים, אפילו כאלו המוכרים כנאמנים למשטר.

תדירות הסחיטה של ​​אזרחים על ידי מחסומי דיביזיה 4 עלתה והפכה למשאב העיקרי של גורמי הביטחון והמיליציות שלה, לאור שכרם הנמוך והפסקת הביזה.

רק אתמול פרצו עימותים  בין לוחמי מיליציית דיוויזיה 4 לבין מספר מבריחים מאחד מארגוני הביטחון של אסד באזור הכפרי של טרטוס, סמוך לגבול סוריה-לבנון.

העימותים, שפרצו על רקע מאבק בהברחות, הותירו נפגעים, מה שגרם למיליציות של דיביזיה 4 להזעיק תגבורות כדי לטפל בתקרית.

היחידה, שמפקדה הוא האלוף מאהר אסד , אחיו של הנשיא , פועלת כיום בהתאם להנחיות המגיעות מאיראן , מה שהפך לצנינים בעיני הרוסים שדוחקים אותם מכל אזור אליו הם מגיעים ברחבי סוריה.

من هي الفرقة الرابعة في الجيش السوري؟ – صحيفة اليمامة الجديدة

קרדיט: רשתות חברתיות