בכירי חיזבאללה מעלים את רף האיומים על ישראל ככל שמתקרב זמן האולטימטום

ככל שמתקרב חודש ספטמבר, מועד האולטימטום שנתן נאסראללה לישראל לסיים את ההסכם על תיחום קו הגבול הימי עם לבנון , מעלים בכיריו את רמת האיומים על ישראל מתוך ידיעה ברורה כי , ככל הנראה, ההסכם עם לבנון ייחתם והם יוכלו לטעון בפני העם בלבנון כי רק כוחם אילץ את ישראל להגיע להסכם שהיא לא התכוננה לוותר מעולם ובכך ישיגו נקודות זכות בדעת הקהל הפנימי השוטמת אותם לאחר שגרמו לריסוק המערכת הכלכלית הפנימית במדינה.

ככל שרמת ההתלהמות עולה כך ניתן להבין את גודל החשש הפנימי שלהם מתגובה ישראלית הרסנית ממנו הארגון לא יתאושש יותר. הלבנונים עצמם ידאגו לסיים את סיפור העדה השיעית בלבנון אחת ולתמיד.

מפקד בכיר בחיזבאללה הלבנוני אישר כי ההתנגדות האסלאמית בלבנון ממשיכה בעבודתה מאז מלחמת יוני 2006, "לא רק בהקשר של בניית כוח המסוגל להדוף כל תוקפנות חדשה ולהשמיד אותה לחלוטין, אלא הרבה יותר מזה. להגיע ליכולת ההתקפה ומעבר לכך".

בראיון ארוך לעיתון הלבנוני "אל-אח'באר", הדגיש הבכיר כי במהלך 16 שנים עברה ההתנגדות לרמה חדשה ושונה בתכלית מזו שהייתה ב-2006, והסביר כי השתתפות הפיקוד והכוחות שלהם בקרבות של סוריה ועיראק העניקו להם ניסיון רב, במהלכו הם יכלו ללמוד על טכנולוגיה ונרכש נשק חדש, וכמויות גדולות של נשק איכותי שהועמדו לשירות תכניות ההתנגדות, בנוסף להעלאת היכולות של הלוחמים ביחידות הצבאיות , תוך השגת רמה חדשה של פעילות צבאית ומודיעינית בעלת תכונות דומות למה שעושות מדינות גדולות.

הוא הוסיף, "הגענו לשלב שבו ההתנגדות יודעת הרבה יותר על האויב ממה שהוא יודע עליה, וזו אבן דרך שתהיה לה תפקיד בכל מלחמה עתידית עם ישראל. אולי יבוא היום שבו נגיד אותם, החל ממה שנמצא באולם המרפסת של גולדה בתוך דימונה".

הוא המשיך, "המשימה החדשה שהוטלה עלינו לאחר המלחמה התמקדה בבניית היכולת האיכותית המסוגלת להשמיד את הצבא הישראלי, ולא רק למנוע ממנו להשיג את מטרותיו".

הוא המשיך, "מאז תום מלחמת יולי ועד היום אנו יודעים, במדויק, שכל ההערכה שערך האויב מובילה למסקנה שאנו מקדימים אותו בתחומים בהם לא חשבו שהתקדמנו. מאז הוצאת דו"ח "וינוגרד" על המלחמה, בכל התמרונים עד לתמרון האחרון של מרכבות האש, האויב הגיע למסקנה שאנחנו לפניו, למרות המאמץ המתמיד לצמצם פערים."

 כלי נשק מדויקים

הוא הסביר כי ההתנגדות פעלה לאחר שנת 2000 לפיתוח מערך טילים מתוך מטרה להשיג הרתעה מחד, ופגיעה באויב מאידך.

המפקד הבכיר אמר: "סוף סוף האויב גילה שהנשק המדויק שברשות ההתנגדות לא הגיע אלינו בזמן שגילה את העניין, אלא אישר שהם היו איתנו לפני כן", והסביר כי  כשישראל פרסמה ​​שלחיזבאללה יש 20 טילים מדויקים, הוא גילה שיש לנו מאות, אבל הוא "שתק, הסתיר את הזנב והתחבא".

הוא מציין כי "לאויב יש את הזכות להניח שלהתנגדות – מבחינת מערך כטב"מים, למשל – יש את כל מה שיש לאיראן. אבל האמת הגדולה היא שלהתנגדות בלבנון יש יכולות שמתאימות לצרכיה, יכולות שלא קיימות אפילו ברפובליקה האסלאמית".

הוא הביע את אמונתו כי הקרב עם האויב "לא נפסק למרות כל הנסיבות, והוא לא ייפסק אפילו ליום אחד. האויב מודע לעובדה זו, והוא שואף לא להגיע למלחמה, כי אם זה יוביל אותנו למלחמה , נילחם בזה בכל הכוח, וזה יהיה הרסני עבורו בכל צעד ושעל, והוא לא יוכל להתעמת עם חיזבאללה בכל התחומים".

והמשיך, "אם הוא מאיים עלינו בהרס, כמו שהוא תמיד עושה, אנו בטוחים שההרס בישראל יהיה גדול ממה שהוא מדמיין. האויב חייב לדעת שמלחמה עם חיזבאללה פירושה הפעם הרס התשתית הישראלית, שתהפך את חייהם של האזרחים לגיהינום אמתי שבו הם לא יוכלו לחיות תחת אש והרס".

הוא נשבע, "אנחנו בטוחים שהאויב יפעל כדי לחלץ את הגופות מההריסות במהלך המלחמה. את זה הוא ואנשיו לא ניסו בעבר".

הוא ציין כי צבא ישראל אינו יכול להגן על הים, ואין ביכולתו להגן על מתקניו החיוניים, אפילו לא על הגבולות היבשתיים, ואינו יכול להגן על העורף מפני הפצצות, לדעתו.

הוא הדגיש, "ברגע שהמלחמה תתרחש, לא נעסוק במלחמת הגנה. לראשונה בתולדותיה, ישראל תצטרך להגן על עצמה בשטחי 1948. אנו יודעים שהאויב מתכנן לפנות את אזורי הגבול. 5 ק"מ בעומק הגבול".

על פי הערכות המפקד הבכיר, "הצד שהכי לא רוצה במלחמה הוא הצבא הישראלי עצמו, כי הדרג הצבאי יודע שישראל שאבה את כוחה ממצב הפילוג בסביבתה, ומיכולתה להילחם רק בכל חזית בנפרד אבל היום התמונה הפוכה".

הוא המשיך, "ישראל היום מפחדת מההתנגדות, והיא חיה במחלוקות פנימיות שלא ראתה כמותה, בעוד היא מתמודדת עם הנחישות של התנגדות וברצונה העז להילחם".